Fredagsmys o annat....

Hej på er!! 
 
Ja då var det Fredag och slut på denna veckan.. bra av många anledningar.. den viktigaste anledningen är att mamma o pappa kommit hem igen så nu kan man iaf prata på telefon o få rapport om hur pappa mår o inte bara via sms.... Jag hoppas deras resa gick bra o att de mår bra båda två.. ♥ har inte pratat med dem än då de troligen ramlade hem på morgonkvisten.. så de behöver sova o landa lite hemma... men det hinns nu vet jag iaf att de är på Svensk mark även om de fortfarande är 55 mil bort så är det närmare än tusentals mil... =))
 
som rubriken säger så blir det Fredagsmys idag.. Ebba bestämde redan igår att vi ska Fredagsmysa hela dagen... så det får vi göra då... just nu sitter vi vid vars en dator.. undra om det ingår i hennes fredagsmysande.. =)) ikväll blir det iaf lite gott o äta (vet inte vad än bara.. ) o så lite godis o fångarna på fortet.. det gillar tjejjorna... Ebba håller alltid på laget som leder... hmm... =)) 
 
Nu blev det ju lite Torsdagsmys igår oxå... dels så spelade mitt kära Leksand o matchen visades på TV... 
 
(bild lånad från leksandsif.se) 
 
så jag/ vi bänkade oss vid tv:n för att se mina älskade krigare... o de vann med 3-2 mot Almtuna på bortaplan.... vi var ju tvugna att äta  o dricka nått gott oxå till denna underbara underhållning så det blev grekiskt tema.... jag gjorde Gyros i Pita... o till det avnjöts en Mythos... mumma var det må ni tro... 
 
till den som inte vet vad gyros i pita är så är det fläskkött eller kyckling (de varianterna är vanligast på Kreta iaf.. finns säkert andra varianter med annat kött oxå)  i ett typ pitabröd med gurka tomat lök några pommesfrittes o tzatziki.. det är ljuvligt gott... (jag gjorde på kycklingfilé) 
 
så jag marinerade kycklingfilé i olja o kryddor o så bakade jag pitabrödet i stekpanna... (hittade recept på nätet)  ja vi njöt fullt ut igår för det blev väldigt lyckat... =)) ska inte påstå att det var svårt att göra nått av det dock blev det lite stressigt på slutet så jag såg inte de första 7 minutrarna av matchen för då "stekte" jag ju brödet som ska vara varmt när man serverar.. men hag hade hög volym på tv:n så jag hörde matchen.. =)) o det blev under den tiden inge mål iaf.. duktiga pöjkar som inväntade mig.. =)) 
 
nu är det väl lika bra o ta tag i dagen.. jag ska vika tvätt o lägga undan o så ska ny tvätt hängas.. o så ska jag kika efter nått gott till ikväll... det ska inte bli "full" kyckling iaf... =)) vi såg nämligen en rolig skylt på kreta.. avslutar med den som bild.. så får jag återkomma i nästa blogg vad det blev för smarr på bordet ikväll... =)) ha en bra Fredag med er.... 
 
måste erkänna att jag fortfarande är nyfiken på både full kyckling o full kanin.. Riganato tror jag är själva tillagningssättet....  =))
 
*kram* så länge
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0