Helgmys med barnbarn...

Hej på er!
 
Ja då var det helg igen o veckorna rullar på fort som attan... denna vecka har gått otroligt fort i mitt tycke... 
 
Igår passade jag barnbarnen Joline o Josephine för Johanna o Homba skulle måla badrummet.. o det är inte lätt o göra när man har två hulligner springandes hemma som ska vara med överallt.. =))  så jag hämtade dem kl 10 på förmiddagen o åkte hem till Änggärdet med dem.. Joline babblade öronen av mig under resan hem... haha nädå men hon är pratglad den lilla donnan... hon talade om att hennes gammelfarfar vad död men att hon skulle nog få en ny på Måndag.. =)) undra vilken affär dom säljer sånna i... eller så kanske man hittar dem så där bara... =)) 
 
Josephine pratar ju inte så många ord.. men hon är den coolaste av dem coolaste.. för hon fattar i stort sett allt man säge åt henne o så nickar eller skakar hon på huvet... ibland när hon nickar så nickar hon bara coolt en gång... haha.. hon är så rolig den... 
 
Söta goa Joline... hon är full i energi o är överallt.. men det har hon ärvs efter sin mor.. =)) 
 
Josephine sitter i soffan o väntar på maten.. hon hjälpte mig skala potatisen genom att lägga den i grytan så vattnet stänkte på både mig o henne själv.. =)) 
 
Lizze väntar oxå på maten.... tycker hon ser lite hungrig ut... 
 
Bubblan myser med Roger... 
 
Joline vågade inte sitta hos Roger men ville va med på bild.. =))
 
När vi hade ätit så hade Josephine fullt upp med att torka munnar... först sin.. sen min.. sen rogers... o sen... 
 
..... vovvens..... jorå han var nog oxå smutsig.. för hon pekade på honom o då frågade jag om han oxå var smutsig om munnen... då nickade hon.. så hon fick hon en bit papper så hon kunde torka av hans nos... =))
 
han var nog lite besviken över att det inte gick o äta.. men låg snällt o lät henne torka honom... =))
 
Lizze var oxå smutsig o fick bli torkad... hon är renlig iaf den lilla donnan o hjälpsam så vi slipper torka oss själva... =)) 
 
Efter maten skulle hon sova o efter som jag inte har någon barnsäng så la jag henne o mig i soffan med hennes mysfilt... det tog inte två minuter ens så sov hon... (snäll kicka... ) 
 
Joline o Ebba hade så roligt o de lekte hela tiden... 
Här leker de doktor eller något.. iaf så är Joline nerbäddad i soffan.... =)) 
 
Det blev lite fika o lek innan det var dags att åka hem med de små donnorna... kl 17.30 lämnade jag tillbaka dem o tackade för lånet.. =)) 
 
Idag Söndag blir det nog inte så mycket på schemat för det regnar ute o är ganska kallt... så det får bli att vara inne o vila upp sig för en ny snabb vecka... nån god söndagsmiddag ska det väl kunna bli oxå... vad vet jag inte än.. ska rota igenom frysen o se vad den har o erbjuda... =)) 
 
ha en riktigt skön söndag med er... 
 
*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Danica

Så himla söta de är alla 4 ..och vad stor hon blivit Josphine har blivit det går undan ..och Camilla vad är
* hulligner* 'r det hullingar du menar hehehe..hoppas du har det lugnt nu när det är söndag...kram på er <3<3<3

2012-10-14 @ 10:42:48
Postat av: mormor

Hej va kul att få se´bilder på våra älskade barnbarn, och barnbarnsbarnen.Det är inte klokt vad tiden går fort.och vad dom växer. vi har inte sett Joline o josephine på ett år.Så nu tänkte vi komma upp innan nästa år har gått Kram

2012-10-14 @ 13:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0