tacopaj o spelkväll...

Hej på er!!

Igår hade vi våran Sommargranne Dirk o hans dotter Katarina på besök... jag hade gjort en Tacopaj o en god sallad till den som jag bjöd på... det var väldigt uppskattat av alla.. (ja inte Ebba då hon år momorpasta o majs hon.. )



Tacopaj o allad o lite tortillachips... mmmm ljuvligt var det... vi åt så magen stod i 4 hörn... =))

Efter pajen så blev det kortspel... vi spelade först plump.. o den vann jag.. sen lärde Dirk oss hur man spelar Canasta... det var skitskoj... o jag låg bra till i början... men sen tapppade jag lite på slutet... hmm.. så den vann Dirk.. grattis till honom... =))


Dirk med full koncentration på korten... =))


själv blev jag lite blyg..... =)))


Roger servade oss med öl o lite snaps... Röd Smirnoff minsann... =))

Tjejjorna myste med film o godis... =))

Idag har vi haft en strålande dag o vi har varit i Råda i timmar då det varit Rådadagen.. så Lizze o hennes fotbollslag hade uppvisningsmatch... hmm vilken uppvisning... ja av andra laget som vann med 8-1... men men de hade roligt iaf... =)

nu har jag marinerat kött o vi ska grilla om en liten stund... o jorå jag bjöd hit Dirk o Katarina igen jag måste ju få revansch i Canastan... =))

ha en skön kväll... det ska vi ha.. o nya kort kommer väl till nästa blogg... håll nu tummar för att jag vinner canastan... =))

*kram* så länge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0