Ett år har passerat.....

Hej på er.. !

Idag kommer bloggen vara tillägnad alla de som blev drabbade av en enda mans onda gärningar.. naturligtvis menar jag bomben i Oslo och morden på Utöya... idag är dett ett år sedan detta fruktansvärda hände.. Fortfarande har man svårt att förstå att det har hänt... man förstår inte den skräck som framförallt alla ungdommarna på utöya gick igenom...

idag har jag tänt ett ljus... ett ljus som ska få brinna hela dagen tills vi lägger oss ikväll...



Ett ljus för alla de som dog... men det får oxå brinna för att det finns hopp... det finns liv...
För om inte de som drabbades tappat tron på livet o på solidaritet.. då tänker inte jag heller göra det...

Jag såg en dokumentär om utöya för ett bra tag sedan.. där några av de som överlevde var med och berättade sin historia... det var en kille med där som senare också vittnade under rättegången... killen heter Viljar.. o jag kan bara buga mig av ödmjukhet... vilken kämpe (ja inte bara han så klart men han satte stora avtryck hos mig)



Viljar ... han överlevde trots att han blev skjuten 5ggr...  otroligt... !

nu ska jag fixa fram lite o äta.. lite räkor o smörgås så ska vi följa minneskonserten på tv.. ska bli spännande o se om "the Boss" uppträder... ha en bra kväll alla...

*kram* så länge




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0