sopp-Onsdag

Hej på er!

Ja då var det onsdag och efter som jag inte äter ärtsoppa (eller någon annan soppa heller för den delen) och bästa Danica alltid pratar om ärttorsdag så tänkte jag göra en sopp-Onsdag... för roger har beställt o handlat hem till kålsoppa för det var han sugen på.. så det ska jag ägna dagen åt lite idag.. han vill ha frikadeller i sin så då får jag ju göra det då... =))

Resten av dagen ska jag ägna åt tvätt o kläder så jag får ordning på det som ska med när vi reser.. o så ska jag tacka för visat intresse... jaaa det är tidigt att göra det men skönt att ha det gjort.. så får vi se om alla har turen att komma med idag... =))

Skolan började i måndags för Lizze o hon tyckte nog det var både skönt o roligt att få åka dit.. men mest för att träffa alla kompisar... både måndag o tisdag har hon varit med en kompis hem.. o cyklat dit o hem.. o det är bra gjort för det är en bit... kanske 4-5km enkel väg.. o Lizze är ju helt otrolig för båda dagarna har hon stannat på hemvägen o plockat svamp.. första dagen kom hon hem med nästan en liter kantareller... så dem rensade jag o gjorde i ordning igår..


här ligger de små godingarna i pannan.... =)

sen igår när hon var på väg hem så ringde hon o sa hon skulle bli sen för hon hade hittat mer svamp.... o mer svamp var det... hon hade lagt svampern i skolväskan o den var mer än halvfull... så igår plockade hon nog en 3 liter kantareller...


fick använda två skålar då den inte gick ner i en... dutti mammas kicka.. o falkögon så hon ser svampen har hon oxå.. =))

Ja så en del av dagen går väl åt o rensa den svampen idag... så min dag är räddad... =))

Nu är det inte bara Lizze som drar hem mat.. närå det finns fler "jägare" MEN den maten får de behålla själv.. för den vill jag INTE ha.... naturligtvis pratar jag om katterna....


Loppan leker med sitt byte.. asså den katten tar hem dem levande... o kommer gärna upp med dem på altanen o släpper dem vid mina fötter... kan lova jag är snabbt på benen o en bit bort... =))

här har den iaf förpassats till de sälla jaktmarkerna och blir en god måltid... *host* ja god om man är katt iaf... =))

Men de är duktiga o jag hoppas de tar så mycket råttor o möss som de orkar så jag slipper få in dem.. =))

nu är det bäst jag sätter lite fart här hemma om jag ska hinna med allt jag skrivit att jag ska göra... det är tur det regnar ute för då behöver jag inte ha dåligt samvete av att vara innomhus... =))


ha en toppen dag!

*kram* så länge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0