lite av varje...

Hej på er!

Ja då ramlade det på lite dagar utan bloggande.. men så är det ibland.. varken tiden eller lusten har egentligen funnits.. jag har faktiskt.. ja hör o häpna nnutit av fint väder.. jorå det är sant.. sommaren kom till sist... jag har till och med badat i sjön några gånger .. o DET är inte illa för att vara mig... nästan så det står om det i tidningen.. men inte riktigt för det är bara när bästa Canina i Grums badar som det skrivs i tidningen om det =)))

Vi har haft ytterligare en kväll som det gick o sitta ute (den andra var midsommar afton.. o där imellan har det varit så kallt så nått ute sittande har det inte varit tal om) iaf så var den kvällen i Lördags... då ramlade tyska grannen Dirk med fru (Kerstin) in lite spontant på lite öl o vin... en mycket trevlig kväll... dom är så trevliga våra tyska grannar...


Här är en bild på dem... =))

Vad har vi gjort mer än o badat då.. (ja för det är inget man gör långa stunder om man heter Camilla) Lizze o jag har börjat köra in veden... hon är duktig den lilla donnan må ni tro.. o tjäna sig en slant inför Kreta resan gör hon när hon är så duktig o hjälpa till... igår packade hon 26 skottkärror o jag kastade in dem.. ja inte kärran men veden... så imorgon ska vi ta det sista.. blir nog en 15-20 kärror för henne o köra då... dutti kicka hon...

Idag hade vi lite vilodag från veden för Johanna o barnen var hit.. de kom med bussen halv 9 så jag hämtade dem i myra...


Här är dom... mina hjärtan.... =))

Vi åt frukost o sen gjorde jag köttbullarna vi skulle ha till lunch... o när dom var gjorda packade vi fika o drog ner till sjön för o bada.. dock fick jag inte med mig kameran så några bilder från det blev det inte... Men vi var där nere i två timmar o hade det så mysigt... Josephine passade på att sova middag där nere... så när hon vaknat o de hade badat färdigt så åkte vi hem o åt lunch... mormors/mammas köttbullar o makekenoner blev det.. det tycker alla var gottit... =)

Vid 15-tiden var det dags o köra hem Johanna o barnen o när jag kom hem igen så ville Lizette o Grannens Katarina åka ner o bada en sväng.. så det gjorde dem... jag o Ebba gick in i duschen.. den var mycket behagligare.. för mig räcker det minsann med ett dopp om dan... iaf här hemma i kalla Lakenesjön... =))

När Roger kom hem så hjälpte jag honom med trappen.. nu börjar det komma delar på plats....


fint blir det när det blir klart.. jag hoppas vi får den helt klar i helgen.... =))

nu ska jag sätta mig o spela lite "song pop" ett "spel" på FB där man ska gissa låtar o artister.. jag tävlar bla mot sonen Johan... o det är viktigt att försöka vinna mot just honom... haha... men kan erkänna att jag suger på det... men jag kämpar väl.... =))

ha det bäst!!!

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: canina i Grums

Jasså står det inte i tidn när du badar? Duttiga på er va ni grejar o står i ...:)

2012-08-17 @ 07:41:46
Postat av: canina i Grums

Jasså står d inte i tidn när du badar? Konstigt! Ni är så Duttiga på er ni grejar o står i .det blir fint me nya trappen.

Kram

2012-08-17 @ 07:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0