duktiga tjejjor... =)))

Hej på er!
Ytterligare en dag till ända.. o en dag närmare... o idag har jag längtat till Kreta mer än nånsin.. kl 07.15 var det 12 grader.. blåste halv storm och regnade på tvären... rena rama höstvädret... fy fan vad kallt det var... hurr... asså allvarligt.. oavsett om det normalt regnar under sommaren o jag vet man är trött på det så brukar det inte vara så här kallt o så extremt jävla mycket regn...

glädjande trots uselt väder är att idag är det .......

kräftpremiär.... 
vi äter dock inte kräftor idag... vi spar det några dagar så kanske solen kommer fram så man kan sitta ute.. annars får det bli en eld i vedspisen o kräftpremiär ala Änggärdet i köket.. =))

Så vad har vi hittat på denna regniga dag då.. ? vi har rensat skogens guld.. för igår tog vi en sväng på ett par timmar i skogen... det var jag, Lizze, Ebba och bästa Kristina som var ut en sväng.. o vi fick väl ihop en 4 liter svamp så det blev två liter åt oss var....

Först rensade jag o Ebba svamp... o hon var så glad o babblade o sjöng hela tiden.. hon tyckte det var jätte roligt...


Ebba med en trattis (vi hittade några få... 6-7 st kanske.. men vi kunde ju inte låta dem stå.. )


dutti tjej.. hon satt faktiskt o rensade svamp i nästan två timmar =))

Efter en stund fick jag lov o börja med lunch.. så då fick Lizze rycka in i mitt ställe...


koncentration på hög nivå... det var mycket små svampar.. en del så små så dem förvällde jag hela för det är gott o ha i en köttgryta....


hmm.. ja Lizze tyckte inte det var lika roligt som Ebba tyckte.... men Lizze satt bara en halvtimme lite drygt.... men duktig svamprensartjej är hon.... =))

Den enda fördelen med hösten är att svampen kommer... o gott är det.... =)) ja ja jag vet Danica att du inte gillar dem... =))

Idag fick jag nytt paket på posten.. o naturligtvis har det med vår resa att göra.. o detta paket inehöll nåot av det viktigaste att ha med sig.....


solskyddsfaktor i alla de styrkor.... =)) ja vänner nu räknar vi dagar må ni tro.... *längtar*

Men innan vi åker ska vi ju klara av lite mer OS... just nu är det handboll mellan Sverige o Danmark.. o det är jämnt o spännande.. just nu i skrivande stund leder Sverige med 20-19... hoppas det går vägen för det har varit en för svensk del trist dag.. i kanot (K2) så ledde Svenskarna tills det var 250m kvar av loppet.. o då tog mjölksyran över.. o de slutade 5:a eller 6:a.. o svenska stavhopparen hoppade under ribban o missade final... o Rolf Göran Bengtssons häst hade blivit halt så han kunde inte tävla i hoppningen... som sagt en trist svensk dag så då hoppas vi handbollen väger upp det hela...

så nu ska jag ägna mig åt att hejjja fram våra svenska handbolls killar... ha en bra kväll med er..

*kram* så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0