Torsdag... Dag 26 - Mina rädslor

Hej på er.. !

ja nu gick det några dagar utan bloggande igen... men har haft lite annat för mig.. =)
Och idag ska jag nog bli mormor till mitt barnbarn nummer två.. =))) det ska bli spännande.. Johanna åkte till BB nu på morgonen.... så lycka till gumman... *kramas*


Idag ska jag skriva om mina rädslor... det som slår mig först är att jag inte har några rädslor.. inga speciella... typ mörker, spöken etc... men efter lite funderande så kommer jag ju på att jag faktiskt har rädslor... så förutom rädlsan att det ska hända mina barn eller familj något hemskt (en naturlig rädsla......) så ska jag berätta om en rädlsa som gäller mig

Vatten... jag har en rädsla för vatten... o då menar jag inte för att duscha eller sånt.. =) utan när det gäller o bada.. insjö eller hav... där kan det knyta sig ordentligt... ja faktiskt så jag kan känna paniken komma krypandes... även om jag nu på äldre dagar kan hantera den något så när så ligger den där...



Vad är det då jag är rädd för???

Ja jag vet inte.. det ligger en oro o rädsla där iaf... jag badar inte om det är tex dyig botten så man sjunker ner med fötterna... det finns inte en chans att någon kan tvinga ner mig i vattnet då... eller om man badar i havet och det är mycket tång eller gräs i vattnet... där går jag inte med fötterna... då simmar jag över... med halv panik i blicken... att simma och få sjögräs runt benen ger mig väldig panik.. livrädd för att dras ner... om någon dyker fram till mig som jag inte ser o drar i mina ben... då kan jag döda... säkert... jag blir skiträdd...

Badar jag ens utomhus då?? ja det gör jag.. jag tvingar mig till det efter som jag gillar o bada.. nåja.. om det är något så när varmt i vattnet.. iaf i en insjö.. är det inte över 20grader då barar jag INTE!! men i havet kan jag bada även om det är lite kallare... kanske för att man ser botten där på ett annat sätt... jag vill se o veta vart jag sätter fötterna helt enkelt.. brukar skicka folk framförmig om man inte ser botten så får de tala om ifall det börjar bli dyigt eller inte.. =))

Ja det var en rädsla som jag faktiskt aldrig skrivit om.. eller knappt pratat om mer än med de människor som jag lever med o ikring... (ja, alltså de som får gå i förtrupp för att känna av botten åt mig.. haha)

nu ska jag få mig lite kaffe... o invänta dagens bästa samtal... att jag blivit mormor igen... *spännande*

ha en toppen Torsdag med er... =))

*kram* så länge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0