Torsdag 16 Juni

Hej på er... !

Ja vad ska man säga... bloggandet har ju inte blivit vad det borde va... en hel månad har passerat.. men men inget att göra ngt åt... =))

Jag har ju jobbat o när jag är hemma försöker jag komma ikapp med allt där... alltså mesta delen av tiden går till familjen.. o tvättande.. o lite annat görmål som ska göras... lite om vad som hänt under denna månad då... vi har varit på "ferie" på jobbet.. de har en husvagn o spikertält (spikertält är för den som inte vet en liten stuga som är ihop byggd med husvagnen istället för ett förtält) utan för Lillehammer... vi var där en helg o mös o grillade o hade det lungt o skönt.. o ja... vi var där innan det svämmade över.... (som tur är)


vacker omgivning.. Campingen ligger i en dal mellan två berg...


min kollega Arne Erik.. ser himla glad ut.. har ju nyss ätit så han är nog mätt o nöjd... en trevlig kollega är det iaf.. även om vi inte jobbar ihop (man jobbar alltid själv) så ses vi ju när jag byter av honom eller tvärt om.. men på ferien är vi ju alltid två så då fick jag lära känna honom lite mer.. han är en Norsk gutt som bor i sverige... =)

Det var lite om jobbandet o vad som händer där.... hemma är de glada när jag kommer hem.. o man får försöka hinna med o mysa med dem alla 3... sist jag kom hem så var jag med Ebba o Dagmamman o alla barnen plus föräldrar på utflykt till Karlstad... vi var på Mariebergsskogen.. en jätte trevlig dag så jag är tacksam att jag fick vara med där...

det var mycket för barnen o göra.. flera stora lekparker med massor av utbud...


här kommer Ebba farandes i rutchkanan.. hmm stavas det så??? jaja.. ni ser ju vad jag menar.. =)


Ebba o "lill" Emil har åkt en runda till... =)


Ebba hittade en skön gunga... =)


Fikadags... iaf förberedelser för det.. "stor" Ebbas mamma Madeleine står o kollar efter nått gott kanske.....  Dagmamman Yvonne med ryggen till.. tror hon blev akut blyg (undra om hon ens kan stava till det ordet... haha) o Jesper o Jollans pappa Mikael... trevliga är dom allihop.. =)

men vart är alla barnen då???


här o leker... Ebba åker linbana o de andra står på tur o väntar... vad knappt så de hade tid med fika juh... =))

Efter att vi ätit skulle vi kika på djuren som finns där.. det är får, getter, grisar, ankor, höns, fåglar, kossor o hästar.. o säkert några fler djur jag glömt..


Ebba är inne o klappar lite getter.. =)) lite läskigt var det nog med de stora getterna.. men det fanns små killingar som var hur söta som helst oxå... dem gillade hon bättre... =))

Ja detta är lite vad som gjorts den senaste månaden...

nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig dag....

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Roger

Det såg mysigt ut i lillehammer med bergen runt.

Ser ut som om ni hade en riktigt rolig dag du o Ebba i mariebergsskogen. Fina bilder du tagit :)

Ta hand om dig min underbara älskling puss o kram

Älskar dig mega massor.

2011-06-16 @ 19:55:20
Postat av: Danica

Det var på tiden att det blev lite bloggat från dig oxå...nu får du skärpa dig hehehe fint var det i Norge iaf...och Ebba-bebban såg ut att ha kul...stor blir hon den tjejen...kram <3<3<3



2011-06-17 @ 15:47:21
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0