Söndag... Dag 7... Min bästa vän


Hej på er!!

Då var det söndagkväll och flickorna har krypit i säng.. de var trötta men jag förstår dem de var ute i över två timmar innan och vi grillade korv o marsmallows och hade det mysigt. sen fick de krypa ner i ett bad här ikväll för vi luktade skogsbrand allihop... efter det så somnade de gott.... =)

Idag ska jag skriva om min bästa vän... jag satt här och funderade lite.. och jag är faktiskt så himla lycklig lottad så jag har 4 st... ja 4 bästa vänner som jag litar på helt o fullt ut som jag kan berätta allt för och de vet att de kan berätta allt för mig... o inget rubbar vår vänskap (hoppas jag iaf... det har varit så hittills åtminstone)

Jag kommer presentera dem här nedan och alla 4 betyder lika mycket i mitt liv... några pratar jag mer med ibland dagligen o några mindre med... men det innebär ju inte att man betyder mindre för det.. vi vet var vi har varandra ändå.... =))


Kristina... eller Kina som flickorna säger... Min fiske och svamp kompis... =) vi är mycket ute i naturen under sommar och höst. Kina bor nästan granne med mig och vi träffas när hon orkar o kan.. då äter vi mat o spelar kort (hennes man Svante är helt kass på plump.. haha) Snällare och hjälpsammare människa än Kina får man leta efter... och jag uppskattar henne enormt mycket som vän.. o hon har en enorm kunskap när det gäller det mesta man behöver ha hjälp med och hon har lösningar på allt... en dag ska vi söka EU-bidrag hon o jag för alla våra uppfinningar vi kommer på.. Det är mycket skratt blandat med allvar när vi pratar eller ses.. o midsommar och nyår firar vi tillsammans (så vida inget annat sker ... ) Det är underbart att ha henne som vän.. ♥


Monica... eller Danica som vi kallar henne... jag säger bara Monica till henne när jag verkligen menar allvar... *skratt* Vi träffades inne på en chat i slutet på 96 början på 97.. chatten hette StajlPlejs... vi pratade o tokade oss en hel del där och en dag blev det så att vi träffades... och sen dess har vi setts lite då och då och pratar i tele då o då.. Danica bor i Bro utanför Stockholm... så vi ses alldeles för sällan.. det är tur det finns dator.. där kan vi prata hur ofta o mycket vi vill... o sen ibland så ringer jag o spyr ur mig en massa galla.. o hon lyssnar tappert.. så blir det alltid många skratt.... ja jisses vad vi har skrattat hon o jag... o vi vet ganska mycket om varandra... o det är tryggt att ha henne som vän... ♥


Carina.... Eller Canina som jag kallar henne (efter som Lizze sa så när hon var liten) Vi gick vår resesäljarutbildning tillsammans och det var där vi lärde känna varandra... Klassresan till London är nog bland det galnaste och roligaste jag varit med om.. vi hade så roligt hon o jag så vi hade skrattkramper i magen och helt utan röst när vi kom hem efter fyra dagar... Canina bor i Grums och vi ses alldeles för sällan fastän vi inte bor mega långt bort.. men det är tur vi har dator o telefon.. =) det är alltid mycket blandat prat även här.. allvar o skratt om vart annat.. och jag uppskattar henne på alla sätt som vän... ♥


Gunilla.... eller Nigulla som vi kallar henne...Boendes i Karlstad.....  denna underbart roliga kvinna... vi träffades på Unicall i Karlstad där vi började jobba som telefonsäljare... o det bara klickade... o så många skratt vi haft under tiden vi jobbade tillsammans.. de stackarna som satt bredvid trodde vi var galna.. alla utom Sebbe.. han gillade o sitta hos Bill o Bull som han kallade oss.. för vi fyllde ofta i varandras mening.. =)) ja fastän vi är så olika så kompletterar vi varandra precis som Bill o Bull...
Vi till och med har tryckt upp t-shirtar åt oss.. på min står det Bill o på hennes Bull så klart.. hon är helt underbar... ♥

Ja detta är mina 4 allra allra bästa vänner o jag är så glad att jag fått möta dem o ha dem som vänner i mitt liv... för det kan jag säga... bättre vänner kan man inte ha...
o till mina vänner har jag bara en sak o säga.... jag ÄLSKAR er!!!!! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Som ni märker så är det mycket skratt inblandat med alla mina vänner... o skratt är mångt o mycket det jag lever för... när livet är piss o trist.. så ska man iaf kunna skratta... o det kan jag med dessa vänner... de får mig att må bra... så tack för det... o en gång.. en gång önskar jag att vi kunde träffas alla (det är bara två av dem som träffats) jag tror o är övertygad om att det skulle bli så galet o roligt.... vi får testa det.. =)))

Nu blir det lite tv innan det är dags för sängen...

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Danica

Tack gumman för alla supelativer...men ack vad mycket tok vi har haft för oss när vi har träffats...skulle kunna skriva en bok om dessa underbara möten...och du får mig inte all skääa inte ens lite för att du snodde bilden..aldrig i livet det bjuder jag på med ett leende...



Ni har då haft en riktigt mysig helg liksom jag ...jag har bara inte hunnit blogga än det får bli idag på förmiddagen kanske...



Kramas <3<3<3 er....

2011-01-31 @ 01:15:36
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0