Onsdag... Dag 3..Mina föräldrar

Hej på er!

Jahapp då var det dag 3... jag känner mig riktigt duktig som bloggat tre dagar i rad.. =))) idag ska jag skriva om mina föräldrar.. det har jag iofs gjort i några tidigare inlägg.. men får väl komma på nått "nytt" o skriva om då.. =))) men först måste jag bara lägga in en liten bild på vår lilla "prinsessa" som fyllde 4 år igår.. detta firades såklart med paket o sång o lite glass, grädde o maränger på kvällen när hon kommit hem från dagmamman....


Jag är också 4 år står det på tröjan... denna fick hon (plus 2 fulla kassar med kläder) av Birgitta som var här i måndags.. (Tack snälla Birgitta för kläder och allt!! *kram*) Ebba är så stolt över denna tröja så frågan är ju om jag ens får tvätta den.. haha... men är man 4 så är man ju en stooooor tjej.. =)

Så till dagens "ämne" mina föräldrar, Pappa Leif och mamma Gull-Maj (hon heter så för att hon är ett gull som är född i maj... enligt min mormor)


här är dom... det är en bild från i sommras när de var här o hälsade på o vi gjorde oss en liten fiskeutflykt till tjärnen... =))

Efter som de bor i Helsingborg så ses vi alldeles för sällan *saknar er* men vi pratar ju i stort sett varje dag på telefonen så jag har ju lite koll på dem ändå... =))
Men visst skulle jag kunna flytta ner till södra delen av landet bara för att få komma dem närmare... de har alltid funnits o ställt upp för oss... o nu skulle jag vilja finnas nära o ställa upp för dem tillbaka...  De är ju ett STORT bidrag till att jag är den jag är idag (så ni som har klagomål på mig.. ring dem!!!! haha)

Mamma o Pappa är två människor med stora hjärtan.. de hjälper till där de kan o med vad de kan... de pratar alltid med människor vid bussen.. på båten.. på stan.... ALLA människor.. oavsett om det är en uteliggare eller invandrare eller "pamp" de behandlar alla lika och rättvist och anser att alla människor har samma värde... jag älskar o lyssna på när de berättar om människor de pratat med (som de inte alls känner) o som de kanske har hjälpt på något sätt... o det gör mig varm o stolt att just jag har sådana föräldrar som dem....

som sagt.. en flytt söder ut hade varit trevligt.. för att komma närmare dem (o syster-yster men om henne får ni i ett annat inlägg... dag 11 eller nått.. )

efter som jag nu måste sätta fart o jobba.. så vill jag bara avsluta med att säga TACK mamma o pappa för att ni finns och jag älskar er!!!



ha en bra onsdag alla..

*kram* så länge





Kommentarer
Postat av: Danica

Himla fint skrivet av dig gumman ..och jag kan förstå att liltrollet inte vill ta av sig den tröjan...hehehe..den kan ju få finnas som hennes extrahud ett tag iaf ...ha det gott ...kramas <3<3<3

2011-01-26 @ 11:52:58
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tack för att du är du,Och vi skulle gärna bo lite närmare er om det var möjligt.Dom vackra orden värmde,och kortet från tjärnen var skönt att se.Nu vet vi att det går mot våren,även om vintern kom tillbaka igen.Vi längtar efter er alla och älskar er Stor kram

2011-01-26 @ 19:24:30
Postat av: mamma

Tack för att du är du,Och vi skulle gärna bo lite närmare er om det var möjligt.Dom vackra orden värmde,och kortet från tjärnen var skönt att se.Nu vet vi att det går mot våren,även om vintern kom tillbaka igen.Vi längtar efter er alla och älskar er Stor kram

2011-01-26 @ 19:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0