Lördag..... en massa saker....

Hej på er!

Då var det Lördag och tidig morgon.. sitter här med en kopp kaffe o ska se om jag får i hop lite av veckans händelser.. =)

Börjar med Onsdagen då jag tog bilen och åkte till vårt grannland på en intervju som personlig assistent... startade min resa här hemma vid 8 och var framme ca 20 över 10 o då hade jag bara kört fel en gång o det var inte många meter... själv är jag jätte imponerad då jag inte äger en GPS.. intervjun gick bra och jag fick jätte gott fika.. så när jag åkte där ifrån så hade jag jobb!!! dessutom ska jag få bo i en liten gäststuga på gården helt gratis... så jobbar jag måndag - fredag varje vecka o kan åka hem på fredagskvällen för att åka tillbaka på måndagens morgon.. ja vänner med tanke på alla turer runt detta jobb o allt som löst sig under veckan så törs jag knappt tro det är sant... jag törs knappt vara glad... för jag kikar vart är murphy?? (murphys law... lagen om allts jävlighet.. den brukar alltid komma när man tycker att det är flyt... vi kan hoppas herr murphy håller sig borta..)

På Torsdagen gick vi upp extra tidigt jag, Roger o Ebba.. för då skulle vi sjunga o gratta världensbästa Lizze som fyllde år... 9år blev hon stora tjejjen... sång o paketer från oss o mormor o morfar fick hon... jag tror det var för tidigt på morgonen för ingen hade kameran med sig... *så typiskt oss* så några bilder på presentöppning kan det inte bli... på kvällen kom Kristina o Svante och åt tårta då blev det mer paket till båda tjejjorna.. =)


jag fick bild på tårtan iaf.... den blev mumsig o alla åt o var nöjda... ja utom Ebba då.. hon åt bara ballerinakakor... =))

Fredagen började för min del med en alldeles fantastisk morgon... började med att ta ut spookie och då såg det ut så här på himelen när klockan var strax efter 6

vackert med en månskära på en rosafärgad himmel... kortet blev lite mörkt men det var ju långt bort.... =)

Igår skulle vi ha lite fredagsmys med tjejjorna..

den allra finaste 9-åringen.... =)))


den allra finaste (och busigaste) 4 åringen... =)))

jag hade hyrt en film (av de där gratis filmerna jag skrev om innan.. mitt Buzzador uppdrag) vi tittade på en film som heter Marmaduke o handlar om en JÄTTE STOR hund... 

Tjejjorna gillade filmen och under tiden vi tittade på film så skulle vi mysa med lite småplock...


här sitter de o väntar medans vi dukade fram... det är en tallrik med grönsaker o frukt (gurka, morot, paprika, melon och päron) en tallrik med kött och ost (4 olika korvar/salami, två sorters skinka och fetaost) o en talltik med baguetter och små vitlöksbröd...


bänkade och har börjat ladda upp på tallrikarna...


mumsigt o mysigt hade vi.... =)))

Detta var något tjejjorna uppskattade så detta blir fler gånger.. tror de gillade att få plocka till sig av allt som de gillar... Ebba åt nog mest grönsaker frukt o smörgås.. men det är ju det hon gillar.. =))

När filmen var slut var det dags för två blonda tjejjor att krypa i säng... sen blev det film nummer två för mig o Roger.. till oss hade jag hyrt en gammal film vi sett men som är bra o kan ses igen...
vi tittade på


Blade.. med Wesley Snipes.. en film helt i min smak.. =) men jag ska erkänna att frammåt slutet på filmen så nickade jag fint i soffan... (jag VET Johan... jag är kass på att se på film.. )

Vi hade iaf en mycket mysig fredagskväll... =))

Vad som står på schemat för dagen idag vet jag inte... alla är ju inte vakna än.. men vi ska börja med frukost o sen sakta ta dagen som den kommer o blir... finns ju lite att göra som sagt... ska iaf sätta mig o kolla efter billig bil så Roger slipper cykla med tjejjorna när jag har bilen i Norge.. =))

Hoppas att ni får en fin helg....

*kram* så länge




Kommentarer
Postat av: mamma

Va mysigt ni har,gott att äta och bara vara med varandra.Det var jättefina bilder på flickorna,önskar mam kunde hjälpa när du ska åka bort till norge o jobba. vi kanske kan komma upp ,när vi varit i spannien. kram till er alla

2011-04-02 @ 15:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0