Onsdag.... Hälla-ut-bröd

Hej på er!

Ja då var det lill-lördag igen och halva veckan kvar innan helg... Idag när vi vaknade så var Ebba helt genomförkyld igen.. tog febern på henne o jodå 38,0 hade hon.. stackars lilla Ebba är ju bara 1½ vecka sedan hon var sjuk förra gången så det verkar ha tagit om.. (eller så är det en ny förkylning.. ) hon har iaf inte så mycket feber som hon hade innan... o det är skönt...

Roger fick vara hemma med henne o det hade han nog inget emot.. =) de har nog haft en rätt lugn o mysig dag... Ebba bad honom sjunga med henne.. o det gjorde han... i hennes jul-sångbok.. så nu har vi lixom förberett för julen... nästan.. hehe..


.. mysigt ser det ut iaf...... =)


... full fokus på text, melodi samt bilder... =)

Som sagt jag har jobbat och idag kom det ett efterlängtat sälj.. det var bra för det är tråkigt när det går flera dagar o man inget säljer... inte bara tråkigt rent av frustrerande... men som sagt idag fick jag iväg en iaf... =)

Igår var jag också lite duktig på mej.. inte med sälj utan vid spisen... (ovanligt va när det gäller mig haha)

Först gjorde jag laxfilé i ugnen till lunch...


.. se fina fisken ligger på en bädd av purjo... lite synd den är död så den inte kunde känna lukten av nyskuren purjo.. =))


.. här är den iaf klar o får ligga tillsammans med lite god spagetti.. mmm smakade underbart..! =)

När jag jobbat klart igår fick jag för mig att baka bröd.. letade lite bland recept på nätet tills jag hittade ett bröd som hette Hälla-ut-bröd.. skulle vara enkelt o baka.. o jag gillar enkelt o gott.. =)

Det var verkligen ett enkelt bröd.. o GOTT.. jisses.. nu är ju jag sådan att om jag läser ett recept o sen ska laga eller baka efter det så är det bara HELT omöjligt att följa receptet till punkt o pricka.. jag måste lägga till eller dra ifrån nått.. det går inte att följa det rakt av.. ibland önskar jag att min hjärna kunde sluta med sånna dumheter.. *skratt* jag menar att jag borde väl kunna följa receptet första gången för att sedan gång nr 2 ändra.. men nej då... här ska ändras direkt... =))

men iaf så blev ju brödet gott.. fruktansvärt gott.. med en hård o seg skorpa o mjukt innre ja jisses.. detta blir det fler bröd bak av.. o är det någon som vill ha recept så bara hojta till.. det är NOLL knådande så det är mega enkelt.. =)


.. så här såg det ut när det var färdigt... aningens mörkt på ovansidan.. men det var helt o hållet mitt fel för det hamnade lite för högt i ugnen från början... men det smakade inte bränt iaf... =)

nu börjar klockan ticka iväg o det är nattsvart ute.. inte så kallt som igår då det inte är stjärnklart idag... här på "bonnvischan" är det ju mörkt.. inga gatlysen eller grannar.. så går man ner efter vägen så tror man efter en stund man blivit blind.. ja så svart är det... så därför är jag inte ute o går sent på kvällen.. man kan ju missa vägen helt o hållet... 

nu önskar jag er en godnatt när ni nu än tänker dra benhögen (som Danica säger) till palunen.. (ja så säger hon oxå.. om sängen då för er som inte begrep.. ) Danica dejtar John Blund varje kväll.. själv är jag glad om ögonen är öppna tills jag lagt mig.. sen dejtar jag inte JB.. nänä.för vem vill dejta en gubbe med pipskägg och toppig luva... *asg*  det är nog nån annan snygging...  det är ju fasiken man inte minns när man vaknar.. men övertygad om att det är en snygging iaf... *skratt*

ha en bra Torsdag när ni vaknar imorgon...

*kram* så länge



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0