Lördag.... marknad igår...

Hej på er!

Fredagen var en ganska seeeg dag.. svårt att nå dem jag sökte på telefonen... o det blev noll sälj.. *suck* men men... ny tag på måndag.... jag vet ju hur det är vissa dagar.... =) på eftermiddan åkte jag o hämtade barnen o Roger sen drog vi till Filipstad... där var/är det marknad i helgen.. OX-Hälja heter det på värmländska... en ganska stor marknad.. som är poppis här.. o fastän jag bott här i 8 år har jag aldrig varit dit... jag är inte nån jätte fantast av marknader.. (kan ju ha o göra med att jag bott i Rättvik så länge... kanske... ) men visst är det roligt att kunna strosa runt lite o ungarna gillar ju det... (mest då karusellerna då kanske... hehe)


... riktigt så här mycket folk var det inte igår när vi var dit (hittade denna bild på internet) fredagen är ju den dagen som marknade tjuvstartar o då har det inte hunnit komma så mycket knallar...

Det räckte då till med både folk o knallar åt oss iaf... vi fick oss lite o äta... o flickorna åkte karusell.. o jag fyndade....

... strumpor..... 14 par för 100 kr... ett bra kap i mina ögon.... o NEJ Danica.. jag tänker inte laga mina gamla som är trasiga... 100kr kunde jag kosta på mig... =)))

Då vi åkte dit på eftermiddan så var vi ganska slitna allihop o frusna blev vi.. för det var kallt.. vi drog hemmåt efter en stund o sen blev det lite slappande i soffan framför tvn.. där jag nickade till då o då tills det var dags att gå o lägga sig.... =)

Man kan tycka att sitta i en telefon hela dagarna inte är så ansträngande.. men ni som känner mig o som själva jobbar med telefonsälj vet att man blir fruktansvärt trött mentalt... igår tror jag min hjärna såg ut som geggamoja.. hehe... =)

Idag ska jag måla... ska börja måla panelen som ska upp i köket.. först ska kvistarna lackas o sen ska brädorna "mjölkas".. så det är vad jag kommer ägna denna dagen åt... och OM vi hinner ska vi ut i svampskogen... annars får svampen stå tills imorgon.... bara ingen "snor" den för oss... hmm...

Hoppas ni får en underbar lördag...

*kram* så länge



Kommentarer
Postat av: Danica

Man kan visst ta fram nål och tråd hehehehe...kul att gå på marknad är det ju...och ok...inte farligt med 100:- för så många par ..men iaf ...

Måla på nu så det blir jobb till Roger oxå...han kan ju inte bara slappa när han är ledig hehehehe...



Ha en riktigt bra helg och skit i om nån snor svampen ..det är iaf såsen som är godast...:-)))

Kramas <3<3<3<3

2010-09-04 @ 10:45:37
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0