Söndag.. köket..

Hej på er!

Jaha då har helgen snart gått.. det har varit en bra helg... tjejjorna är fortfarande förkylda men ingen feber o inte värre än att de kan gå till skola/dagmamma imorgon... så nästa vecka hoppas jag få jobba utan att ha barnen hemma.. även om det gått bra så är det knöligare..

I helgen har det gått frammåt i köket.. igår höll Roger på o fixa bort klämmor o dyligt samt fixade en skiva för det gamla fönstret.. sen drog han bort all tapet vid dörren mot vardagsrumet.. o där bakom gömde sig...


gammal timmer vägg... den är ju nästan synd o sätta panel över.. får se om vi målar den.. tål att funderas på.. på bilden sitter det kvar gammal spik o lite tapet o wellpapp.. så det ser inte så snyggt ut.. men kan bli skit snyggt.. mmm får fundera på det en stund... =)

Efter att vi gjort det vi kunde under lördagen så blev det lite tv o mys.. vi drack en öl och åt..


kyckling i pitabröd med en ädelostcreme... mmm himla gott var det iaf... =)

Idag när jag kommit upp och fått i mig kaffe.. ja annars vaknar inte jag.. så "bokade" jag köket i två timmar.. ville förbereda mat o så innan han började slipa.. så jag gjorde ett hälla-ut-bröd som vi åt till frunch.. o stekte pannkakor till flickorna.. sen har jag förberett middag åt oss.. en Fläskfilépanna a´la Grekland ska det minsann bli...

Sen fick Roger ha köket för sig själv.. o jag o flickorna gick ut.. de för att leka o jag för att skotta ur hönshuset.. o det var ingen dans på rosor det inte.. jisses vad damm o skit.. men Lizze hjälpte mig att tömma skottkärran o fick 5 kr kärran.. så 50 spänn tjänade hon... duktig tjej.. =)

jag gjorde klart nästan allt.. men hade inga krafter till de sista som måste skrapas med en vass spade.. där tog armarna slut.. jag får ta det en annan dag eller så får Roger hjälpa  mig.. =)

Nu ska det snart bli mat.. ska fixa igång allt o sen ska flickorna i badet... jag sitter o följer Leksandsmatchen mot Tingsryd på everysport.. läser rapportering.. ville inte köpa hem den utan spar tills nästa match då Leksand möter Örebro.. det ska bli spännande.. =)

avslutar med två bilder på katterna... de kan då hitta de mest roliga ställen att ligga på..


Pissen hittade korgen med vantar o mössor som jag satt ner i Ebbas gamla bilstol för att jag skulle gå igenom den... jorå han passar bra som handske kanske.. blir varma handksar... hehe...


Iza har krypit in där det ska sitta en låda i min skänk.. jorå han lyckades pressa sig in där,, =)

nu ska jag börja med maten.. önskar er alla en helt underbar kväll...

*kram* så länge... =)

Kommentarer
Postat av: Danica

Ja det var fint timmer ...synd att gömma det kanske ...och det är ju synd att måla över oxå...kan förstå att Blondtrollet inte vill låna ut köket han vill ju klart ha de´t för sig själv så det blir färdigt...



Och skall du införskaffa nya höns eftersom du skottade ut skiten i hönshuset???



Ha en riktigt bra måndag med mycket sälj och go värme inne av vedpinnarna...kram <3

2010-10-11 @ 08:34:37
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: mamma

hej ja det var en riktig vägg ,men den under var lite hoplappad.Men den kan kanske bli bra.Gör det som går fortast,det är ju skönt att få det färdigt.

Klar blå himmel.vi har gått i pålsjöskog,jätteskönt.Stor kram till er alla

2010-10-11 @ 15:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0