Lööööördag!!!

Hej på er!

Ja då var det Lördag då.. helt underbart.. känner att förkylningen slitit på kroppen men har sovit gott inatt o känner mig utvilad idag.. så vi får väl se hur utvilad jag är när dagen är slut.. för snart ska jag gå ut o gå med Spookie o sen blir det väl "köks-röj" det ska bli sååååå skönt när det är klart.. o det måste vara klart till mitten på November för då vill jag få upp "stakarna" =)

Veckan som har varit har varit bra... jag har sålt skapligt även om det blev Noll torsdag o fredag... men men .. det kommer... iaf så fick jag iväg 27 sälj första månaden... och då har jag ju lite o kämpa för nu i Oktober... så mer än 27 vill jag allt få iväg..

I Onsdags var jag, Flickorna och Kristina ute i skogen en vända.. ja den vändan varade två timmar.. men vi fick ju lön för mödan..


Ebba poserar brevid korgen som är alldeles full med svamp.....


Lizze poserar oxå... ja hon är en hejjare både på att plocka svamp OCH hitta den... hon är vältränad med andra ord... hehe... Det är fantastiskt att bägge tjejjorna gillar o gå timmar i skogen o plocka svamp.. Johanna är lika dan... men Johan den stackarn.. han brås på far sin.. han tycker det är tråkigt o så snubblar man o vrickar fötterna.. *skratt*

Som jag brukar säga... så roligt det är att plocka svampen lika tråkigt är det som kommer sen.. rensandet.. men igår satte jag mig med all avamp på bordet o så rensade jag medans jag jobbade... för prata i telefon o rensa svamp samtidigt DET kan jag.. o jisses det gick riktigt bra.. även om det tog 4½ timme att rensa så gick det lättare medans jag ringde kunder... =)


så här såg skålarna ut efter ett tag.. gula för sig o trattisar för sig... =)

Sen var det dags för lunch.... o då tyckte jag att jag varit duktig så då blev det snabbt enkelt men ändå lyxigt.. OCH gott framförallt...


makaroner med smörstekta trattkantareller.... mumma det... Lizze fick lyx hon med när hon kom hem... ett helt gäng smörstekta trattisar.. det gjorde den flickan glad så hon hoppade jämfota.. =)

Jag pratade en stund med Danica i telefonen oxå.. då vi avhandlade ditt o datt och det är så bra med henne för hon vet att jag inte lägger mig i... =) det är roligt o prata med henne o vi skrattar mycket.. vem av oss som är tokigast vet ingen.. men vi bryr oss inte.. vi har ju kul juh!!!

När jag jobbat klart förvällde jag svampen och frös in.. det blev två påsar med gula och 4 påsar med trattisar... sparade lite av det jag förvällt för vi skulle ju ha lite till kvällens mys-mat oxå...
och nu kära mamma o pappa får ni blunda... *skratt*


Hästfilé med hemmagjord klyftpotatis och trattissås... mmmm såååå gott... detta var min tallrik... Roger han ville ha sin så här......


såsen på potatisen... =)

Ja kära vänner ni som nu sitter o funderar över HUR I helv... man kan äta häst.. o det ska jag tala om att det går alldeles utmärkt... det är egentligen det köttet (förutom vilt) som faktiskt haft det bra.. o om vi svenskar åt MER häst så slapp dom fraktas på trånga transporter till Italien för att slaktas o säljas där.. hur hunant är det då??? stå i trånga transporter sönderstressad under resan till Italien... nej mer häst åt svenska folket... o billigt är det... filén ger jag 150kr kilot för.. (färsk)

nu ska det bli lite fika här hemma.. jag har bakat en biggans-nöttosca... o den är super god... får väl lägga upp bild om det imorgon....

sen blir det leksandströjan på för ikväll möter de Sundsvall.. men ska inte köpa hem matchen.. det blir så dyrt att köpa hem varje match.. (som om någon är sponsringssugen när det gäller.. så kontakta då mig direkt... *skratt*)

Ha en bra lördag... o lycka till alla ni som spelat lotto o tips o annat man spelar på lördagar... =)

*kram* så länge




Kommentarer
Postat av: Danica

ja vi känner varandra bra vi...och ja jag vet ju vem av oss som är tokigast kan ju bara säga att inte faen är dte jag skrattar...hoppas det blev en bra lördagsafton...kramas <3<3<3

2010-10-02 @ 22:18:31
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: mamma

Kantareller,hästfile,ochklyftpotatis,Fy attan vad det ser gott ut.Det är nästan så snorvattnet rinner.Så synd att vi inte var där då ,men vi äter inte så fin mat,en vanlig fredag,Då klämmer vi till med greksallad,o drömmer oss bort till Kreta.Ha det bra kram modern o fadern

2010-10-03 @ 14:48:30
Postat av: Zlatko

hejsan!

jag har försökt hitta hästfile men det verkar vara helt omöjligt!

Var köper du hästfile?

Tacksam för ett svar

MVH Zlatko


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0