Torsdag... toppmurklor, flickorna och Värme... =)

Hej på er! jaha då har mer än halva veckan gått och det är ju bra för det innebär att imorgon är det fredag och sen är det helg... =) jag gillar helger... haha... I tisdags kom mamma o pappa hem från Spanien... välkomna hem.. ni är saknade.. var så skönt o höra rösten på dem.. 4 veckor är trots allt 4 veckor juh... =) snart ska de ju komma hit oxå... de kommer till Johans Student (som vi ska fira i Rättvik) den 11:e Juni... ska bli jätte roligt o få hit dem... *längtar*  då får jag bjuda dem på lite god mat och trevlig dryck o så får vi prata öron o tungor av oss... haha...

Jag tror de längtar lite hit oxå... dels för o få träffa oss o dels för att vi troligen kommer äta svamp.. haha... o kolla här Mamma o Pappa vad ni ska få smaka när ni kommer....

Toppmurklor.... vi har en aldeles egen odling... eller nåja. odling var väl lite o ta i men de växer kring våran eldningshög... o till alla er som nu drar efter andan o blir livrädda så ska jag upplysa om att toppmurklan är INTE giftig... dess släkting stenmurklan är däremot giftig.. men toppmurklöan är en 3stjärning svamp som inte innehåller något gift över huvudtaget... vi har massor som växer kring eldningshögen och på gräsmattan.... så även dessa godbitar måste jag ju bjuda mamma o pappa på ... =)

Så lite efter svampen längtar de nog... men mest till att få se flickorna då det var nästan ett helt år sedan.... så här får ni en förhandstitt....


Vackra Lizette.... hon har satt sig i gungställningen....


Bustrollet Ebba... =) hon blåser såpbubblor minsann... det gillar hon....

Nu tror ni jag glömt bort de andra två barnen och mitt barnbarn... nejdå men varken Johanna eller Johan har jag nått nytt kort på... o inte joline heller... men självklart längtar mamma o pappa efter dem... o snart får de ju träffa hela barnaskaran... o då får vi ta bilder i massor... o Pappa har ju fått en egen digitalkamera så jag hoppas att han har den med sig så vi får se lite bilder från spanien oxå... =)

Igår var det så varmt o skönt så för första gången för i år fick flickorna ha enbart klänningar och de sprang barfota... vi hade 23 grader i skuggan... (och det är nästan lika varmt idag..UNDERBART!!!  )
Jag passade på att ta kort när de hoppade i studsmattan för det ser så sommrigt ut... =)


full fart..... !!!! =)

Sen är jag så himla glad... dels för att det har varit så varmt o skönt nu i flera dagar... det är helt underbart.. men oxå för att nu har det kommit en aldeles speciell lite gäst... en gäst som talar om att nu är sommaren här....


japp.... svalorna har kommit.... o det är lika roligt varenda år när de kommer... de har bo under våra takpannor o några i ladan... de som bor i ladan brukar dyka över våra huvuden om vi ska in där o hämta något.. men det gör inget.. jag älskar när svalorna kommer.. för det är lixom bara det som behövs för at sommaren ska komma igång.... =)

nu ska jag ta och ordna lite mat.. idag blir det Wook med grönsaker pasta och kallrökt lax... mmm inte så dumt....

hoppas ni får en underbar dag....

*kram* så länge


Kommentarer
Postat av: Daniel

Tycker ni ska ställa till svampkalas snart!!!

2010-05-24 @ 18:42:33
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0