Söndag... sill o potäter

Hejsan på er! nu har det gått så där länge sedan jag skrev igen... jaja det är så dagarna rullar på o även om jag är hemma hela dagarna så går dom fort... det är ju fint väder vissa dagar o då är vi ute i tar vara på solen.. för man vet ju aldrig hur sommaren blir... (jag har redan blivit jätte brun) när det regnar är vi inne o plockar plus att jag haft en jävla huvudvärk i flera dagar.. men har nu kommit på att det är från bihålorna så nu försöker jag få loss det med lite nässpray.. man vill ju inte springa till doktorn i onödan... =)

Igår (lördag) var vi på fisketävling... det var vår fiskeklubb som bjöd alla bingolottoköpare på en gratis tävling där vi oxå bjuder dem på korv o dricka.. det brukar vara väldigt poppulärt... vi var väl en ca 12 personer som samlades... jag och Roger fick inte en enda fisk.. så vi slapp äta fisk igår.. haha... nåja det hade varit trevligt men men skönt att bara vara där o njuta av lugnet...

Idag har vi haft kanonväder.. iaf när solen varit framme.. så fort den gick i moln blev det lite kyligare.. men det var få moln på himlen så på det stora hela har dagen varit helt underbar.. det känns att det snart är sommar på riktigt.... här kommer lite tidiga "sommar" bilder....


Lizze i maskroskrans.... dessa underbart gula vackra blommor.. ogräs jag vet.. men jag älskar den gula färgen som varslar om att sommaren är på väg...


Ebba är oxå pyntad o maskrosor... både krans halsband o ring på fingret.... =)


Roger försöker lära Ebba o sätta fart på gungan själv.. men det är inte lätt när man bara är tre år... =)


Årets första klippning av gräs.. Lizze går o kollar så pappa inte slarvar... att klippa gräs är ett tungt göra... framförallt när det är en massa mossa i gräsmattan... men hellre klippa gräs än skotta snö.. =)

idag åt vi lite pasta till lunch.. sen skulle Roger åka o handla o sa att han skulle köpa med nått hem till ikväll... vad kom han hem med då...? Potatis.. (delikatess inte ny men den var jätte god den med) så hade han köpt sill för han ville att vi skulle göra senapssill... o Lizze blev eld o lågor.. hpn nämligen ÄLSKAR sill... o framförallt min senapssill.. så efter att hon o Ebba badat så åt vi sill ja inte Ebba då.. hon ville minsann ha välling hon.... jaja hon lär sig kanske äta sill om några år... =)


Lizze lassar in sill o potatis med skirat smör....
..... hon åt första portionen så snabbt så jag hann inte ens lägga min mat på tallriken.. haha... men det är bra att hon äter... hon åt 3 potatisar o säkert mellan 10-12 sillbitar... så nu har jag lovat henne att vi ska äta sill när mormor o morfar kommer... då var det en tjej som blev glad... =))

nu ska jag sätta mig vid tvn lite sen blir det sängen....

ha en bra kväll (det lilla som nu är kvar av den)

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Daniel

nami såååå gött äta å frossa vetja!!!

2010-06-01 @ 14:09:11
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0