Onsdag...halva sporlovet har gått... ...

då har halva sportlovet gått för flickorna-bus då...  det är roligt att ha dem hemma... fast ibland så är det lite mycket tjafs... men jag tror det kallas syskonkärlek... något som de flesta barn lider av.. =)

igår hade flickorna picknick i Ebbas princesstält.... vi fixade med bullar och kakor och saft...


Se vad mysigt... det satt o fikade o pratade en bra stund.... =))

sen lekte de resten av dagen o tittade på film... vi gick inte ut då de inte ville utan hade så roligt inne....

Men idag har vi varit ute... det var lite kallt i morse igen -18 stod termometern på när jag gick upp men solen kom fram och det blev som den vackraste vårdag... fast inte sååå varmt men sol iaf... =)

Vi bestämde vi skulle gå till badplatsen... inte så långt här ifrån...


Lizze skulle åka skidor och Ebba gå.. (läs springa) Spookie.. ja han var över allt.. han är ju vallhund... haha...


Ebba o Spookie har hunnit en bit före oss....


Sörbys.Kalla kommer efter.... hejja hejja.... hon ramlade säkert 50 gånger på vägen till sjön.. men på vägen hem blev det bara 4... det går framåt... =)


Här har vi kommit fram till badplatsen... Ebba ville gå o titta på vattnet som rinner vid dammluckan.. så det gjorde vi.. sen när vi kom tillbaka där vi brujar gå i o bada så tittar Ebba ut över sjön... (isen o snöns) så¨säger hon... "mäh... vart är sjön då????"   *skrattar* hon är så rolig den... fick ju förklara att det var snö o is på sjön.. o att den inte kommer fram förrän allt har smält bort... =))

Det blåste som en halv storm på öppet hav nere vid badplatsen så vi var inte där någe länge utan vände och gick hem igen... vart man än tittar så är det så mycket snö så jag vet inte om jag sett så mycket snö i hela mitt liv... (det har jag säkert men minns det inte bara)

Men en som gillar snön är....


Spookie... det är så djupt att han knappt tar sig fram... men han bara älskar det!

Ja flickorna gillar nog oxå snön med det är så bökigt med alla kläder så jag tror de längtar till sommaren de oxå... o snart.. snart kommer våren o sen sommaren... åh hoppas det blir en fin varm sommar... få sitta på altanen... grilla... ta en öl... bara mysa.... *längtar*

nä vänner det får bli allt för denna gång.. nu ska jag kasta mig i en dusch... sen ska det blir lite god mat o ett glas vin ikväll... bara för att vi behöver det... haha... =) är mysigt att lyxa till det ibland...

ha det så bra alla...

*kram* så länge




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0