Lördag... nästan en månad sedan jag skrev... fyyyy på mig!!!! =)

Hej på er!

oj oj oj.. nu skäms jag... nästan en hel månad sedan jag skrev... jisses... ja jag får väl be om ursäkt men livet har haft sina olika vändningar... =) men både midsommar och rogers 40-års dag har ju passerat.... hm.. ja några dagar till har ju passerat... men ska försöka sammanfatta lite av livet på Änggärdet här idag iaf.... jag kan ju inte redovisa allt... herregud då blir det en tjock roman ni får o läsa... haha.... =)

jag får börja med Midsommar... denna underbara härliga helg... lagom till Sill-lunchen kom underbara Danica i sin lilla gröna pärla....


här är det laddat med både sill nubbe o öl....


lite mulet.. men inget regn i nubben iaf... när vi ätit klart då kom det några få droppar som sig bör på midsommar.... =)


på eftermiddan/kvällen ramlade familjen Moen in för att avnjuta mer mat.. o öl naturligtvis... här sitter Svane med Danica... =)


Kristina sitter o kollar vad jag pekar efter... hmm.. vad jag nu pekade ut... ? =)


Så var maten klar... här sitter Per o tar för sig.... vi åt ugnsrostad färskpotatis... rådjurssadel och tjälknul (på älg) lite trattkantarell sås och även en pepparsås då vissa inge gillar svmp.. *harkel* =)

Kvällen ägnade vi till att spela Plump (kort) och det var mycket trevligt.... så tac Danica o familjen Moen för en trevlig midsommarafton.... =)

Danica stannade ända till Tisdagen.. o vi hade många sköna dagar med solsken.... ja vi gjorde lite inne i köket oxå men inte så mycket som det var planerat... men vad sjutton skiner solen så måste man ju njuta av den med....


här sitter vi i solen en eftermiddag o njuter av en kall..... =)

Dagen då Danica åkte hem var Rogers stora dag.. det var då han fyllde vuxen.. haha... eller gammal kanske man ska säga... jag säger bara välkommen i klubben "gubben"  det blev dock inga kort från den dagen.. jag hade ju bjudit in folk (släkt o vänner) till överraskningsfest på kvällen så jag hade fullt up med planering av mat o möblering på gräsmattan... men vi hade trevligt iaf o jag tror roger uppskattade det hela även om han visste om överraskningen innan den skedde... =)

sen har dagarna ramlat på här och igår gjorde jag ett krafttag... jag röjde på Lizettes rum.. plus att Ebba fick flytta in där.. o det var så glada goa tjejjor när det var klart... så här blev det...


Ebba i sin säng med "sänghimmel"...


Lizette i sin säng med "sänghimmel" =)



visst blev det fint..... =)

Nu ska jag få mig mer kaffe o fundera på dagens bravader... så får jag försöka blogga mer om detta.... =)

på måndag skall jag in och träffa en man som behöver personlig assistent.. (timvikariat) så det blir lite jobb framöver oxå... ska bli jätte roligt.... så håll tummarna för att han gillar mig... det är ju faktiskt så att han ska gilla mig för att vilja ha mig där... men men jag ska försöka vara så trevlig så.. hehe... =)

ha nu en underbar dag....

*kram* så länge



Kommentarer
Postat av: Danica

Ja det var en rolig Midsommar ..och jag har knyckt bilder som vanligt ..eftersom mina bilder på Svante och Kristina vart så suddiga och inte berodde det på ölen så det så...

Ha en skön lördag trots att jag vet att du planerat in en massa jobb idag :-))) Kramas <3

2010-07-10 @ 10:47:06
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0