Torsdag.... sååå roligt med spark...

Hejsan hoppsan på er.... ja se jag bloggar två dagar i rad... *impad själv* =) vi kan väl börja med dagens väderrapport... i morse -12 o dimma... o nu mitt på dagen -9 och vääldigt vitt över allt.. ingen sol... men frost i luften... men lagom kallt... (detta är det kallaste jag tycker det behöver vara nu)

Frost ja... det är lite roligt för allt blir kristaliserat o ser mega kallt ut.. det snöar inte.. o regnar inte.. bara dimma o frost i luften.. o det förvandlar allt till en vit värld.... var tvungen att ta lite bilder på "det som är kristaliserat" för det ser ut som vi har -45 grader...


en ljusslinga som hänger vid ytterdörren


En syrenkvist.....


Huset o en översnöad gamal ford... =p


min lilla tomte gumma.. (jaja jag har inte städat bort all jul.. men nu är hon inne på upptining.. )

Men visst ser det ut som det är mega kallt på bilderna...

Jag o Ebba skulle åka med sparken o möta Lizette idag när hon kom från skolbussen.. efter lite krånglande med lilla fröken "jag-ska-bara" så kom vi iväg... o det var härligt sparkföre... helt underbart.. så det gick undan ner för vägen.. o jag trodde ju att Ebba skulle tycka det var skoj.. men icke sa nicke... hon grinade o trodde hon skulle ramla av o hon hade ont i armen o gud vet vad... haha.... nåja det gick bättre när det inte gick så fort...


Lite gladare när det stod helt still... =))

Efter som vi kom iväg senare än planerat så hade Lizze hunnit gå drygt halvvägs....


Här kommer skoltjejjen... stor o duktig tjej som kan gå från kiosken utan att gnälla... (är väl inte mega långt men ca 1.5km iaf)

Lizze övertog sparken men se då hade Ebba helt åkt färdigt o skulle gå (läs springa) istället...


Knappt tid att stå still med allt spring i benen... =)

När vi kom hem ville flickorna vara ute en stund.. o det är så skönt när det inte är aldeles för kallt utan att de kan vara ute o leka o ha roligt... =)  Nu har dom kommit in o vi ska nog spela spel.. Den försvunna diamanten tycker dom om att spela.. sen  blir det nog lite tv-mys ikväll jag ska gör en trattispaj som vi ska ha ikväll så blir det matlåda till imorgon oxå.. bra på mej...

hoppas ni får en bra eftermiddag o kväll....

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Tantans

Fartdåre säger jag bara ...man skall inte ha plattan i mattan med sparken ..stackars Ebbatrollet...vart säkert istårar på hennes kinder...hoppas det blir bra väder i morgon oxå då skall jag inte åka spark :-))))

2010-01-14 @ 16:03:30
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0