Tisdag.... jävla kallt... *hurr*

Uch... -27 grader på morgonen.. Bilen startade med nöd o näppe.. den gillade INTE kylan... men Roger kom iväg iaf... så vad hittar man på en dag som denna.. inte skickar jag ut flickorna iaf... nej jag gjorde gammal hederlig trolldeg... o det var poppis...




Ebba med sin "deg".... nu ska här bakas...



Lizze godingen... hon hade planer på många saker hon... =) man nästan ser på henne hur mycket hon ska hinna göra med degen... =)



I full gång..... =)



Här ligger det korvar o köttbullar.. pizza o en skål... o sen lite annat som jag inte riktigt vet vad det är för nått... haha.... inatt ska jag torka det i ugnen så kanske de kan måla det imorgon...

Efter att barnen "bakat" o gjort grejer under några timmar så var det dags för lunch.. jag hade tagit fram köttfärs till att göra köttfärslimpa på.. men så kom jag på att jag inte hade ägg... så då fick det bli knuts frestelse istället... =)



Ingredienser

8 st potatisar medel storlek
500 gr nötfärs eller blandfärs
2 st gul lök
ev 2 st paprika
2 burkar champinjoner eller färska
1-2 tsk salt
1 krm vitpeppar
1 krm svartpeppar
3 dl grädde
2 dl creme fraiché
2 msk dijon senap eller vanlig
2 msk soya

GÖR SÅ HÄR!

Börja med att skala potatisen och skär den i längder som när man gör trad. jansson.

Bryn köttfärs och hackad lök tills färsen är genomstekt, blanda ner svampen och ev paprikan och kryddorna låt fräsa en stund.

Blanda grädde, cremefraiché, senap och soya i en skål och häll i detta i köttfärsen och låt koka upp.

Lägg potatisen i botten på en eldfast form häll över köttfärsröran

Grädda i ugnen i 200 grader i ca 1 timme, strö ev lite ost över i slutet av gräddnings tiden.

Servera en god grönsallad till, smaklig måltid!

önskar alla en trevlig kväll...

*kram* så länge...


Kommentarer
Postat av: tantans

Kan man ta något annat gott än svamp montro????Måste ju absolut finnas godare saker man kan blanda i skratt

2010-01-05 @ 23:41:30
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0