Söndag.... allmänt lugnt o skönt...

Ja då var det slut på helgen... ja snart iaf.. imorgon återgår allt till det normala.. Lizze till skolan.. Ebba till Yvonne o Roger på jobbet... o jag... ja jag får väl gå här hemma som katta då.. =) nåja.. det finns nog o göra.. o om inte.. ja då hittar jag väl på nått då... det är fortfarande kallt ute så det blir nog innesaker jag gör.. =)

Vad har vi gjort i helgen då... ja efter som det varit kallt så har vi varit inne... flickorna har målat sina ler saker som de gjorde tidigare i veckan.. nu var de torra...



Glada målar tjejjer... =)



Koncentration.... =)



Lizzes skapelser.. en smörgås med ost, en pizza och en skål...



O Ebbas skapelser.. en lila tallrik, korvar i olika färger och även köttbullar i olika färger... =)

Dom tyckte det var roligt att måla sina saker o höll på med det i timmar.. =)

Igår städade vi undan julen.. julgrannen barrade mega mycket så nu får jag nog damsuga barr till midsommar.. men den är ute iaf.. o det är skönt... medans vi städade o härjade så plockade jag med lite tvätt o när jag skulle lägga in tvätt i ebbas garderob... vem hittade jag där då?



Jo Pissen... han ska ju ligga i/på allt han inte legat i/på innan... när han smet in där vet jag inte.. men han såg ut att ha det mysigt... =)

Ebba längtade nog till påsk nu när vi kastade ut julen.. för hon kom ut från lekrummet klädd så här...



Liten påskkärring kanske.... =)


Idag har vi inte gjort så mycket... Lizze har varit till en kompis o lekt.. o jag har åkt skidor.... ja på tv:n alltså... =) vi åt god mat jag o Roger idag....



Potatisgratäng, tjälknul (på älgstek) stekta trattkantareller o bea sås... mmm var helt okej.. =)
Fast Ebba hon tyckte inte om älg sa hon.. så till henne gjorde jag makakenoner o farligkorv... =)



o det var hon glad över... som ni ser..... =)


Jag hoppas att ni alla får en bra söndagskväll.... o att kylan snart släpper sitt järngrepp... är så trött på den nu....

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja denna gången låg pissen iaf inte i ett fotavtryck i snön =)

2010-01-11 @ 08:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0