Onsdag.... En grå-vit dag...

Ja då hade det hunnit bli tisdag igen... dagarna går fort.. o det är väl iofs bra för då kommer våren snabbare.... kylan envisas med att hålla i sig... men nu är det inte -27 längre... på kväll/natt/morgon är det "bara" -17.. under dagen idag har det varit -11... *jippie* det passade bra då jag skulle gå o möta Lizze vid bussen... men någon strålande sol såg jag inte... nä bara en massa rimfrost o dimma.. det var aldeles mjölkvitt ute... så jag var gråhårig där mössan inte täckte när jag kom hem... o det mesta av det grå har faktiskt försvunnit... =)))

Nåja det var skönt med en promenad efter allt innesittande under köldknäppen... nu gick det iaf att vara ute utan att frysa ihjäl... o det får gärna fortsätta så efter som bara den ena bilen funkar o jag kan ju inte köra Roger varje dag.. det blir dyrt det... så då får jag o Lizze gå... o Ebba om hon är hemma..

Lizze har fått min gamla mobil pga detta för ibland kan hon få åka med bussen till korset nere vid badplatsen.. o det är snällt.. då behöver hon inte gå på vägen där bilarna kommer i full kareta.. *tryggare för henne o för mina nerver* =)
I alla fall så fick hon min gamla mobil.. så vi var inne på hagfors i måndags o köpte ett kontantkort och en fin "påse" att ha mobilen i runt halsen... o gissa vem som är världens gladaste o nöjdaste för att ha fått en egen mobil... =)



se så glad o fin.... =)



ja ni kan tänka er vilken lycka.. *ler*

Ebba lilla fisgumman ville oxå bli med på bild... när hon åt kiwi... så då fick man ju ta ett kort där oxå... =)



mmm.... gott........ =)))

Nu har jag nog inget mer att skriva om för denna gång... men vi hörs nog snart igen...

om jag kommer ihåg det ska jag ta med kameran imorgon när vi hämtar/möter lizze... framförallt så hoppas vi på lite finare väder.. sol då asså.. o inte kallare... =)

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Tantans

Kan förstå om Lizze är glad över sin nygamla mobil...då blir man ju lite större på en gång ..snart skall väll lilltrollet ha en oxå...:-)

Här var det mjölkvitt i kväll det är inte kul...varför blir det så för....ha en riktigt bra torsdag...kramas <3<3

2010-01-14 @ 00:30:12
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0