Torsdag.. med lite blandad kompott

Hej på er!

Dagarna flyter på o Ebba är piggelin... inga mer anfall har hon haft.. hon är hemma med mig denna veckan.. kanske inte så mycket för att hon behöver det utan för att jag behöver det... =) men det känns bra iaf... o efter som jag inget hört idag omm EEG:t så ska jag ringa barnkliniken imorgon för att se om jag får prata med någon... så vi får se om det blir nått svar imorgon..

Jag jobbar på som vanligt o ja Ebba oxå.. hon gör pärlplattor på löpande band.. hon är så duktig.. ja både att göra pärlplattor o sitta tyst när jag sitter i telefonen.. =)


full koncentration på att plocka rätt färg i burken... =)


lite bus samtidigt... fia lotta... <3

Igår tog jag kort på hundar o katt... ja våran Iza tror nog hon är hund.. när hon är trött på kattungarna brukar hon lägga sig hos Spookie.. men igår var ju Java här o då såg det ut så här på golvet...


vet inte om de puttat Java av mattan eller om hon var varm o dörför la sig på golvet... mysigt hade de iaf.. o det är roligt för Iza (katten) är inte ett dugg rädd för Java fastän hon inte känner henne så bra som Spookie.. =)

Idag på lunchen var jag himla effektiv... jag gjorde alla julköttbullarna o fick dem stekta oxå... natuligtvis på min vedspis... o så säger jag högt som Emil i Lönnebergas mamma säger till Emils pappa när han är lite snål o tycker att hon skulle gjort köttbullarna lite mindre... "Jag gör köttbullarna lagom stora, lagom runda och lagom bruna o det ska du inte lägga dig i" Den frasen säger jag varenda gång jag gör köttbullar... =))) som sagt.. man ä inte klok... haha


här ligger de på plåten o bara inväntar stekning....

Jag älskar att steka mina köttbullar på vedspisen.. det är varmt o gott o stå vid den o rulla dem i stekpannan... =)

Nu ska jag hjälpa ebba med att öppna hennes chokladkalender.. hon kan alla siffror o letar rätt lucka själv.. hon ä dutti den... =)

nu hoppas jag att ni får ha en fin kväll...

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hon är duktig Ebba,för att inte tala om vad duktig Ebbas mamma är,tänk va fina köttbullar du gjort.Hade inte gjort bättre själv,våra gjorde vi i går pappa och jag.Men så fina som dina blev dom inte,men goda.Kör försiktigt i morgon ,och hälsa alla kram

2010-12-17 @ 17:17:52
Postat av: Dirk

Hoffentlich habt ich von den Köttbullar noch welche übrig.

Dirk

2010-12-19 @ 23:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0