Torsdag... 2/12

Hej på er!!!

Ja nu var det en dryg vecka sedan jag bloggade.. man kan ju undra ibland vart tiden tar vägen?? men jag har haft fullt upp.. dels var det en tung jobbvecka där jag "bara" fick ihop 2 sälj på hela veckan.. o även om det inte är fysiskt tungt så är det tungt mentalt... så förra veckan var en riktig pissvecka..
men December började bra för igår sålde jag 2 st... o det kändes bra.. =)

På tal om tungt så kom veden i fredags... men inte alla 30m3 inte... o nej då inte då.. nu har det krånglat med denna ved så jag kan bli galen... (ja mer galen är jag är annars asså)
men iaf så fick jag o Kristina dela på 30m3 så under hela helgen körde vi in ved jag o Roger.. ja Roger körde väl mest men jag körde in det jag orkade... =)


vedboden är nästan full... så jag fick nog lite mer än Kristina.. men hon skulle få mer nästa gång... o nästa gång ja... det får vi väl se när det blir... aldrig någonsinn har jag varit med om vedgubbar som krånglat så mycket... vi har väntat på denna ved i nästan 4 veckor.. först hade det regnat på vår ved vi hade beställt.. o då prutade jag ner priset från 375kr m3 till 300kr m3..(inkl moms) efter som vi inte visste hur "blöt" veden var... sen strulade det med den leveransen och till slut så fick jag telefonsamtal att han hade "torr" ved o den skulle vi få till samma pris alltså 300m3

Jag hade oxå gjort upp med honom att han skulle få pengar när han levererade veden.. men efter som han inte kom med all ved i fredags o heller inget sa om betalning så fick han inga pengar för jag o Kristina sa att efter som det varit sååå struligt så betalar vi när vi vet att vi får all ved..

Veden vi fick är iaf skapligt torr.. men väldigt stor.. vi kommer få klyva ca 90% av all ved efter som den inte går in i vedspisen.. o många vedträn får vi klyva 3-4 gånger... det är tur vi har vedklyv.. Dessutom vet vedgubben att jag ska ha veden till en vedspis... igår ramlade det in en räkning från vedgubben.. på 15m3 ved á 300 kr/m3.. sen har han lagt på moms på det hela.. detta innebär att priset är 375kr lik förbannat... så gissa om han ska få sig ett samtal idag.. o är det så att han vägrar o gå ner till 300kr/m3 inkl moms.. ja då kan han behålla den andra veden som ska hit.. för då ska jag inte köpa en vedklabbe till av han.. men han kanske får ett fint repotage i tidningen... ja faktiskt så upprör är jag.. hur samtalet går får jag återkomma med en annan dag... så detta får vara nog med veden fram till nu... =)))

vad har vi gjort mer under veckan jag inte bloggat... *funderar* ja jobbat o slitit med ved... ibland känns det som man bara jobbar äter o sover haha.. precis som livet ska va... mat ja.. vi åt paj härom dan.. med kantareller o västerbottenost.. en greksallad till den blev det oxå...


mumsigt..... =)

Så lite kattungsbilder.. tagna idag... de är ca 3½ vecka nu.. så snart har vi dem springandes på golvet... jag fick väcka dem när jag skulle fota dem.. för de är ju sötast med sina små ögon öppna... =) så här kommer lite bilder....





Ska ta lite bättre bilder på den vid tillfälle när de är mer vakna o leker med varandra för det har dom börjat med nu....

nu ska jag ladda för samtal till vedgubben... jag hoppas ni andra får en fin dag.. o att den inte blir så kall... här var det -20 grader för andra dagen i rad.. inte svårt att hålla sig för skratt då inte...

*kram* så länge....

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej kära dotter hoppas du har lugnat ner dig lite ,när det gäller vedgubben.jag tycker ni ska ta vara på eran egen skog till våren.Så slipper ni både sur ved o grinig ved gubbe.det är dumt att ha med folk att göra som inte håller ord. Kattungarna är jättesöta,dom kommer säkert att hjälpa till med julgranen så den inte blir som ni tänkt er Kramavåra barnbarn o hälsa roger Stor kram



2010-12-02 @ 16:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0