Måndag.. Helgens bravader...

Hej på er!

Då var det måndag igen... men inte vilken måndag som helst.. det är julveckans måndag o då går det med en rasande fart... Nu blir det ju jul oavsett vad man har hunnit med eller inte.. men man får försöka hinna med litegrann iaf.. så lite har vi gjort i helgen mellan mysvarven.. för vi har försökt att mysa o ta det lugnt oxå.. kände att vi behövde det...

Igår så fick flickorna sätta lite på kristyr på pepparkakor.. (köpta.. vi har inte bakat på degen jag köpte än.. men det hinner vi en annan dag... )

Ebba är glad men det var svårt....


Lizze tyckte oxå det var roligt... =)


fina pepparkakor blev det.... =)

Sen gjorde vi ett pepparkaks hus.. o säkert 10 ggr under tiden sa jag åt dem att akta sig för det heta smälta sockret.. sen tyckte nog mitt finger att jag blev tjatig för då var jag tvungen att demonstrera hur ont det gör att bränna sig så jag doppade fingertoppen ner i det heta sockret... förutom det så gick det väl skapligt bra....


inte det allra vackraste pepparkakshuset men originellast... =))) Flickorna var nöjda iaf...

Ebba har varit piggelin o glad i helgen.. o myst med film o godis.. o en av dagarna såg hon ut så här...


mössan på... *skratt* inte vet jag om hon frös eller om hon bara tyckte hon var vacker.. =) troligen det sista.. när det gäller henne så handlar allt om att vara så princess-lik eller vacker som möjligt.. =)

avslutar med en mysbild på de små missarna.. som minsann växer som ogräs.. nu är det full rulle kan ni tro...


när man busat blir man trötter... =)

nu ska jag ägna kvällen åt mina flickor.. o lite julklappsplanering... är ju inte långt kvar tills Tomten kommer...

önskar er alla en trevlig måndags-kväll... o kom ihåg.. stressa inte det blir jul ändå... =)

*kram* så länge...



Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var ett jättefint pepparkakshus,men så är det duktiga bagare där uppe i Sörby.Jag skulle aldrig kunna göra något liknande.Och flickorna, dom växer i raketfart.Dck inte lika fort som kattungarna,som tur är.Ha det riktigt bra Stor kram

2010-12-21 @ 15:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0