Onsdag... och faktiskt ingen "ask-onsdag" =)

Hej på er!

jaha då har halva denna veckan gått... o det med raket fart igen... igår var jag till Sunne.. först till bilverkstan.. och sedan för att träffa min jobbcoach Emma.. På bilverkstan blev det ogjort ärende då lampan som lyst har slocknat och bilmekanikern tyckte det var att lura mig om han tog in bilen o bytte en "grej" i motorn och dessutom tog betalt... nästan 3000kr om det kanske inte behövdes.. så vi bestämde att jag skulle höra av mig igen om lampan började lysa o ta det då... =)

Jag har en bra bilmekaniker jag... *glad* så jag tänkte oh då har jag sparat 3000 nu iaf.. så jag köpte mig en ....


triss... men det var nog att vara lite överoptimistisk... för jag vann inget... men glad ändå.. =)

träffen med jobbcoachen gick bra.. fast jag tror hon är lite trött på allt jag vill göra.. haha... men iaf så har jag lovar henne att undersöka om möjlighet att faktiskt plugga... så idag har jag letat på internet efter info samt suttit i telefon.. o just nu är jag inte ett dugg klokare,,,=) så jag får återkomma med besked där lite senare...

Idag har alla flygplatser i sverige öppnat för det är ingen aska över oss.. så jag kan tänka mig att det är många trötta men glada resenärer som har börjat "trilla hem" =) och mamma o pappa har fått besked att de kan åka till.....


... Spanien i morgon... grattis till dem... o de ska vara 4 veckor där.. jag kommer sakna dem men som mamma sa man kan ju skicka sms... =) jag hoppas att de får det riktigt trevligt och mysigt...

Jaaa... jag är avundsjuk på dem... för i morse när jag steg upp såg det ut så här...


... snö!!!!... va fan.... ja den hardangern med svordommar jag sa när jag såg detta borde ha fått all snö att smälta... *suck* jag vill inte ha snö.. vill inte ha kallt... trött på vinter nu...

iaf så smälte den ju bort under förmiddan och solen kikade fram... då blir man glad... men bara för att bli less igen för när jag och Ebba skulle gå o möta Lizze var det så snorarns kallt ute och det började snöa.. men vi hade tur för Lizze fick åka med en hem... så vi behövde inte gå så långt.. o tur var det för vi hann bara innanför dörren så VRÄKTE det ner mer lappmögel... o nu under eftermiddan har det varit ömsom snö o regn... suck.. jaja det är bara o dra filten över huvet o blunda så man slipper se skiten.... =)

i skrivande stund vräker snön ner igen i form av stooora flingor... jaja vi får se imorgon kan bli en "snöfri dag"

Idag har vi ätit pannbiff, lök, mos och en gräddig sås med torkade trattisar... o faktiskt så åt Ebba nästan allt ihop efter mycket om och men... =) ja naturligvis åt jag oxå.. det var gottigott... jag tog ingen bild på maten för det var jag för hungrig för.. haha,... men om jag kommer ihåg det ska jag ta kort i morgon då jag får det i matlåda... däremot tog jag kort igår när jag hade lagat lunch.. o det var gott det med...


.... Pasta med kycklingfilé och ädelostsås.... mmm inte så fel.... =)

nu ska jag stoppa de här små busfröna i säng.. sen ska jag o roger äta korv o bröd.. *gott*
hoppas ni alla får en bra kväll o hoppas att askan håller sig ifrån oss nu... så alla resenärer kan ta sig dit de ska...

*kram* så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0