Lååååååååång Fredag.... =)

Ja idag är årests längsta fredag... den är nästan dubbelt så lång som alla de andra fredagarna under året... haha.... nä inte riktigt kanske...  För er som inte vet så heter den så för att han den däringa Jesus gick på sin golgata (som heter så för att det var en massa tuppar där.. haha nä det var nog inte så.. ) han skulle ju hängas upp på ett kors.. o at hänga där o vänta på döden gjorde nog fredagen väääääldigt lång....  jaja lång eller inte det är fredag iaf... =)

Detta innebär att det var Torsdag igår.. men inte vilken torsdag som helst... skärtorsdag.. o då vet ni alltså allihop vart jag var igår kväll.... ja inte bara jag.. utan de flesta systrar ute i landet var faktiskt där...


Blåkulla var det som gällde.... =)

O det känns i kroppen kan jag lova... idag har jag ont i hela kroppen o allt går i sirap.. så det är faktiskt så jag tror jag varit på party inatt... men men.. det går över.. =)

Innan jag drog till Blåkulla laddade jag upp det hela med Disco.... joo det är sant.. (inte 1:a April idag inte) Jag var med Lizze på hennes påskdisco i skolan... Vi hade med oss våra Tyska grannars Dotter Katarina oxå... det var kul.. men innan discot så skulle de ju vara lite fina.. o gör man nu två tjejjer fina här hemma o man har en som heter Ebba så är det helt plötsligt tre fina tjejjor... (hmm.. knepigt det där)


Här är de.. med målade kycklingar på kinderna.... Ebba ser ut som hon står lite i kläm.. =) men lika glad för det... =)


här är de lite mer på samma nivå.... =)


närbild på Ebbas kyckling på ena kinden.......


..... o på andra..... så fin så! =)

Nu ska jag ta o börja fixa i ordning lite här så vi kanske kan gå ut sen (det har slutat snöa iaf.. vilket det gjorde när vi steg upp.. riktigt April väder... uch! )

imorgon ska vi iaf bygga bon till påskharen.. annars har han ju inget att lägga äggen i.. =)

hoppas ni alla får en underbart skön fredag... (o snälla håll tummarna för mitt Leksand som spelar en ganska avgörande match idag...vinnr de inte.. ja då hjälper nog inte hoppet heller)

*kram* så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0