Tisdag... Nu ska här dansas... =)

En regning morgon.. hua... mörkt o trist när jag steg upp kvart i 6 men jag tänkte för mig själv.. jag ska fasiken inte tända några lampor.. inte än!!! snart kommer det vara bäckmörkt på morgnarna o då  får man ju tända allt som går.. det har iofs sin tjusning.. men jag vill lixom hålla kvar det sista av sommaren (som iofs redan är slut) så länge som möjligt.. =)

Idag har jag Ebba-bubblan hemma.. o hon bestämde igår att vi skulle dansa idag.. så då får vi väl göra det då.. hon hade två saker som hon ville göra idag.. Dansa o bygga med klossar.. =) är kraven inte högre än så.. ja då ställer mamma upp =)

Hon är redo för dans redan nu.. men jag måste få lite mer kaffe i mig.. sen ska här shakas loss..




Se i fin klänning är hon.. väntandes på att dansen ska börja... vi får dra igång youtube här sen med lite musik på.. gärna nått tungt o rockigt.. =)

nu ska det bli lite mer  kaffe... sen får vi se vad dagen bjuder på...

*kram* så länge


Nu har vi dansat jag o Ebba.. det blev både shake o lite tryckare...och även sång..  =) Sen skulle vi bygga med klossar... fast hon ändrade sig till lego o att bara hon skulle bygga... men jag fick ta kort iaf.. det var ju snällt... =)




Här byggs det för fullt... =)


Sen blev det lite lunch... Ebba har ätit Fiskbullar o mos o grönsaker... allt utom moset gick ner.. (hon äter som hon vill den) hon tyckte det var gott iaf...




Lite kladdig blev hon o hon hatar att vara kladdig om händerna... men om man nu struntar i både sked o gaffel så BLIR man kladdig... undra bara när hon ska inse det... =)


Jag gjorde en fläskfile gratäng till mig o Roger får den i matlådan i morgon... ja det är annat än fiskbullar det.. jag är inte så förtjust i fiskbullar.. men kan offra mig på fläskfilegratäng...
så här gör jag min... (det finns säkert miljoner varianter.. men denna är mitt eget recept)

Först gör jag mos... eget såklart... äger inte ens pulvermos...




Lägg runt kanten på en ugnsform




Lägg sedan i den stekta fläskfilén i mitten......




Häll över svampsås... (idag blev det trattkantareller)




Riven ost över... in i ugnen 225 grader i 10-12 min och....




Klar!!!! mmmm.. det är tur det blev matlåda till mig oxå till imorgon... blev hungrig igen nu när jag sitter här o lägger in bilder... =)


Det är bra att trattisarna snart är klara i skogen.. måste ut o plocka dem då.. men först ska vi ta de gula... =) får nog ringa kristina o höra om hon har tid o lust att ta en sväng i skogen imorgon eller senare i veckan...  o Mamma o pappa... ni är välkomna hit när som så vi kan leta trattisar åt er oxå... =)

Nu ska barnen läggas o vi ska äta lite... sen blir det tv.. o lite data spel med Danica när hon kommer hem från jobbet.... ska lära Johanna o bli bonde oxå... =)

ha en skön kväll alla...

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: tantans

Vad synd att jag inte är där och få kolla in er två i en riktigt rockig dans...:-)kramas

2009-09-01 @ 09:44:34
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: johanna

ja om det nu går att lära mig haha :P

2009-09-01 @ 21:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0