Onsdag.... svampskogen väntar... O Hejja Leksand.. !

Jahapp.. då ska vi se om det kan bli lite svampplockning idag då... jag sitter just nu o väntar på att Kristina ska höra av sig... är hon piggelin ska vi minsann göra ett besök i skogen hon och jag... jag ska försöka komma ihåg o ta med kameran... man vet ju aldrig.. vi lever ju fortfarande på hoppet  om att en dag komma  till ett ställe som är alldeles gyllengult... =)

Om det inte blir svampplockning.. tja då får  jag hitta på något annat.. det finns miljoner med saker att göra... så jag är övertygad om att jag ska kunna hitta på något... något som dessutom behövs.. =)

sen ska jag hålla tummarna för pappsen idag oxå.. han ska in på röntgen.. o sen förhoppnings vis få tid hos kirurgen... "lycka till idag Pappa"! =)

Nu satt jag o kollade runt lite för snart börjar ju hockey säsongen... o naturligtvis måste jag ju kolla när första matchen är... o den 16/9 kör dom igång... Vilka tänker ni




Såklat,,,,, Första matchen är borta mot Västerås.... o denna säsong... ja jag säger bara skam den som ger sig... kom igen Leksand kom igen!!!!! =)

nä nu ska jag få mig mer kaffe o plandera dagen... skriver ikväll hur dagen blev o vad som blev gjort...

*kram* så länge


Det blev en sväng i svampskogen... Kristina ringde strax efter jag skrivit klart i bloggen..
Så iväg till munkfors dukla skogar for vi o här är resultatet...




här är ett fint exemplar i fin mossa... =) denna var det rätt så skaplig storlek på..





små svampar... men vi plockade dom oxå... =)




Kristina plockar dom små godingarna..... =)




halva korgen iaf... så det var en bra skörd...


Nu kommer snart Roger hem o då blir det lite kaffe tillsammans.. sen ska barnen bada o krypa i säng... jag ska försöka klippa håter på Ebba oxå när hon har badat... får väl återkomma med bild om det nu är så att hon är på klipp-humör... =)

*kram* så länge

Jodå hon blev klippt även om humöret inte var på topp...




Såhär fin blev hon.... mammas lille bustroll... =)


nu blir det lite spel o snart sängen...

*natti o kram* så länge


Kommentarer
Postat av: tantans

Den här bloggen var inte ett dugg rolig idag...svamp o Leksand det är ju bara förmycket...blääää

2009-09-02 @ 09:23:17
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0