Onsdag... bullbak o födelsedag

Jaha så har halva veckan gått.. igår skulle jag skriva men så drog klockan ivög o sen blev det inget.. men så kan det bli ibland... =)

Vad gjorde jag igår då.. jo jag var privat chaufför till Kristina som skulle till tandläkaren i Torsby, så har jag oxå turen att ha världens bästa dagmamma till ebba för då jag inte skulle kunna hämta Lizze vid bssen så fick Lizze gå till dagmamman så jag hämtade både  Ebba o  Lizze där klockan 15..

Hemma ställde jag mig o gjorde mat då jag inte hade hunnit lunch innan privatkörningen... =) jag gjorde korvbullar o mos... hade lite trattkantarell sås oxå som det fick bli till.... mmm gott var det..





Idag har jag haft Ebba hemma.. och henne är det synd om för jag tror hon håller på o få urinvägsinfektion.. det svider o gör jätte ont när hon kissar så har hon lite feber oxå.. men jag har petat i henne apelsinjuice så nu har det blivit bättre.. hon är iaf inte så lessen när hon kissar längre..  Det började släppa redan på förmiddagen o det var bra för vi skulle ju baka bullar..




så här fin var ebba när vi bakade... =)


Kristina fyller år idag.. o då  bestämde jag mig för att istället för att köpa en present till henne skulle vi baka bullar... jag vet att hon inte orkar med det nämligen.. o det är alltid  roligt att ge bort nått som folk blir glada för.. =)




så här blev bullarna...

Kristina blev jätte glad.. så  vi fikade bulle tårta o kaffe där.. nu är vi hemkomna och ebba gick in i lekrummet o lekte.. jag ropade på henne... men inge svar.. hon hade somnat på golvet.. stackarn.. lyfte upp henne i sängen så nu ska hon få vila en stund... *ler*

ska ringa dagmamman o säga att hon inte kommer imorgon.. utan får långhelg.. så hoppas vi detta onda släpper på henne... nu ska jag passapå att fixa lite medans hon sover.. sen blir det kaffe o bulle med Roger när han kommer hem.. o sen är det kvällen.. lite tv o ev farmande blir det..

*kram* så länge




Kommentarer
Postat av: Heléne

Fina bullar!

2009-09-27 @ 00:50:54
URL: http://vargensplogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0