Lördag.... fisketävling o efterrätt....

Vaknade redan kvart över 5... det är väl bra när man är barnledig.. *suck* men jag trodde vi hade försovit oss... o upptäckte att jag fick sova två timmar till innan vi skulle upp... *gött* sen vaknade jag kvart över 6 med samma känsla att vi försovit oss... men näh... en timme till kunde jag ju sova... *gött* sen ringde väckarklockan kvart över 7... o då var tanken... nejjjjj.... inte nu!!!!! =)

jaja så är det ibland.. men det var ju bara att stiga upp o se glad ut... när jag gick upp kände jag mig fortfarande mätt från gårdagen... vi hade ju ätit lite mysmat när vi var själva... *måste passa på* =)

Först åt vi fläskfilé med vinsås o hemmagjorda klyftpotatisar... mmm det var mumsigt.. =) sen fjäskade jag till det med efterrätt... jag hade blandat digistivekex (smulade) med liite råsocker och så stekte det så det blev lite brunt och lät det sedan svalna... smakade som knäck nästan... sen varvade jag i våra vinglas med smulor, jordgubbar, melon och vaniljvisp... åh det var mega mumsigt...





Så här blev det..... gottit... =)


Anledningen till att jag steg upp så tidigt var ju för att vi skulle ha fisketävling idag.. så vi drog iväg strax före kl 9... o det kom iaf 24 st som fiskade.. så det var bra... det var tyvärr bara 8 av dem som fick fisk.. fastän vi hade släppt i mer i fredags...

här kommer lite bilder från årets fisketävling...




De som inte orkar gå runt tjärnen kan alltid stå på bryggan...




lungt på vattnet... lugnt vid vattnet...




Jakten på den stora fisken.......


Nu är klockan kvart över 9 o jag ska titta på tv... o sen blir det kanske lite data.. men tror sängen kommer locka lite tidigt idag.. en öl till ska jag ha innan sängen får mitt sällskap...


*kram* så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0