Torsdag... Småkakor o annat smått o gott...

Som vanligt går veckorna fort o dagarna rusar iväg... idag har jag iaf haft Ebba hemma... o vi har agerat Taxi.. åt Kristina.. två gånger har vi varit ute o kört henne... Passade på att hämta Lizze utanför skolan när vi ändå satt i bilen o åkte... =)

Igentligen skulle jag ha bakat matbröd sedan på eftermiddan men jag orkade inte då jag var lite sliten.. så det fick bli lite småkakor istället... sen om de räcker till jul.. ja det vet jag inte... men gott är det.... =))))




Skärgårdskakor blev det... dom är supergoda... =)




Gjorde dubbel sats.. så det blev en hel buk o lite till,.... =)

Jag gillar ju allt som är gott.. det vet ni som känner mig.. (och det syns ju oxå... *ler*) och att laga mat o baka är ett stort intresse... älskar att vara i köket o fixa o dona...  som igår tex då var jag ju solo hemma o lunchen skulle lagas.. då gjorde jag pasta carbonara... För er som inte vet vad det är så är det spagetti med fläsktärningar i en krämig sås av grädde äggula och vittvin... så ska det vara mycket svartpeppar i... *mumma*




Så här smarrigt ser det ut.... =)


När det gäller matlagning så har jag min underbara mamma att tacka för att hon stått ut med att jag hängde med näsan i grytorna när jag var liten.. och det är hon som lärt mig matlagningens grunder.. sen har jag väl exprimenterat och läst mig till de lite mer avancerade rätterna.. men min grund har jag att tacka mamma för.. så TACK mammsen... *kram*  och det som är så roligt är att ibland ringer mamma för att få tips o ideér av mig... jag tycker det är roligt för att i min värld finns det ingen som är så BRA på att laga mat som min mamma... o så ringer hon mig... !!!!! Det gör mig både glad o lite generad... men mest glad... =)))

(Det går alltså att lära Gamla hundar sitta vackert... haha.... )



Här är lilla mamma.... o du mamma.... överraskningen kommer nog under nästa vecka.. =)))
Kortet är fån i Maj då Mamma o Pappa var här o firade mammas 70-års dag... då lagade jag mat i dagar o bjöd på men det bästa tror jag hon tyckte var hästfile med trattkantarellsås... o du pappa.. du fyller ju snart 70 du med... kommer du??? *ler*

Ja så var det väl slut på bloggandet för idag... jag blev aldeles slut av hedrandet av mammsen.. haha... nä skojja bara men nu ska jag göra lite kaffe till Roger som kommer snart så blir det kaffe o kakor..  det kommer lite bilder på Ebba nu.. den lilla princessan... i full mindering av hennes "jag-kan-gå-på-toa-nu-princessutstyrsel"




fint ska det va.....



Ser ni???? såååå vacker.... =)   ............



....... och busig....... =))

Önskar er alla en riktigt trevlig kväll....

*kram* så länge


Kommentarer
Postat av: Kristina

Oj vad söt hon är Ebba, gillar verkligen hennes prinsesskrona där. hör med henne vart man kan få tag i en sån;)

kram

2009-11-26 @ 22:31:43
URL: http://hurtankervi.blogg.se/
Postat av: Kristina

oj vad fin Ebba är i sin prinsesskrona, hör med henne vart hon fått tag i den ;)

kram

2009-11-26 @ 22:34:41
URL: http://hurtankervi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0