Söndag.... 1:a advent .... =)

Jaha så var det då ääääntligen 1:a advent... även om jag har haft pyntat med ljusstakar o stjärnor ett par veckor så är det klart man väntar på 1:a advent som är det riktiga starmärket på självaste julen... inte av religiösa själ för min del... utan ett startskott på allt som ska göras o mysas med fram till jul... sen blir det nyår... o sen.. ja sen vänder det o blir ljusare... *jippie*

vi startade tidigt med pepparkaksbak på förmiddagen... hade ju massor med deg att baka på... så på med förkläden upp med tofsar i håret o på med julmusiken... det som saknades var julmust.. men det fick gå ändå... Det var första året ebba bakade pepparkakor.. o hon var jätte duktig o tyckte det var roligt...




Naturligtvis lyckades hon blunda på kortet... men roligt hade hon... o gissa om det smet in deg i den lilla munnen... haha



Stora tjejjen har ju varit med förr.... =) där smet det oxå in deg lite då o då... =)



Resultatet... eller en del av det iaf... vi bakade inte på all deg.. blev så sliten i kroppen får baka mer imorgon eller på tisdag... =) goda blev dem.. men nästa år ska jag ha i ännu mer kryddor... =)


Sen på eftermiddagen åkte vi in till Hagfors på julskyltningen... dock var vi där bara dryga halvtimmen då det var ganska kallt o sen var det ju hockey på tv:n... (Leksand mötte Borås.. o vann med 5-3... *jippie* )




ljus på håll på bron över ån i Hagfors eller som Hagförsinarna själv kallar bron... Böögen... =)



Ebba o Roger i väntan på att Tomten skulle komma med paket till alla barnen.. hmm man kan undra varför Roger ser så glad ut... han kanske trodde tomten hade nått till honom med... *fniss*



Här har han kommit i egen hög person... =) som ni ser fanns det måååånga snälla barn...




Här är två snälla barn som fått paket... dock fick varken mamma eller pappa något av tomten denna gång... man får väl leva på hoppet då.... haha...

nu sitter de två snälla barnen i badet o ska snart stoppas ner i en säng.. o jag ska sätta mig vid tv:n o datorn.. kanske hinner med en pokerrunda med Danica ikväll.. vi får se vad det blir.. just nu kliar det i mina ögon så jag blir knäpp... ska gå o skölja dem... har kanske fått hagforsluft i dem... haha...

önskar alla en mysig 1:a adventskväll...

*kram* så länge



Kommentarer
Postat av: tantans

Vad du är duktig med att få till i köket..inte mitt stora nummer även om jag kan...det är viljan det hänger på :-)

Det blev ingen poker med mig i kväll men jag sitter nuýduschad och med nyfärgat hår ...

2009-11-29 @ 23:24:04
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0