Onsdag... mittiveckandagen....

Ja som sagt.. dagarna rullar på... =) jag har haft Ebba hemma både måndag o tisdag och hon kommer vara hemma hela veckan... hon är aldeles för snorig o hostig för att gå till dagmamman.. dessutom har hon smittat ner Roger.. men han har vackert gått till jobbet.. eller rättaresagt tandis nu på morgonen... sen till jobbat... tandläkaren borde kosta som ett besök hos en doktor... det partiet som föreslår det.. ska iaf jag rösta på... det är SKAM att det ska få vara så dyrt med tandvård... men sånt man behöver kan de ta betalt för... *suck*

Ebba lilla hjärtesnurpan sitter på golvet o målar... hon är rolig den.. hon har precis börjat måla huvudfootingar och sånt.. o hon sjunger o målar väldigt mycket... jag tror hon ärvt morfars talang.. för hon är jätte duktig.. hon tom försöker måla innanför sträcken i en målarbok.. =)



här har Ebba ritat den lilla kattungen... =)




Kreativiteten är i full gång...




så här fint blev det... jag frågade vad det var för något... Ebba säger... "det äj ju tånt tom jullaj" (det är ju sånt som rullar)  =) o självklart.. det ser väl vem som helst.. haha.. ja hon är en liten goding den lilla bubblan...

Nu har jag dessutom blivit bjuden på mat o kaffe... (lego o en tom kaffekopp) hon ser till så inte mamma går hungrig o törstig här hemma.. det är bra.. =) tänk bara om hon kunde äta lite bättre själv... hon är lite dålig på att äta i perioder.. men men.. det blir kanske bättre...

på tal om mat ska jag nu rota i frysen för att se vad huset har att erbjuda idag... kanske ska göra köttbullar... hmm... får rota fram nått... nått hon gillar... när jag frågar henne vad hon vill ha o äta säger hon... "töttbullaj o kojv" =) nåja... nått gottit blir det nog... =)

ha en superskön dag alla...

*kram* så länge


Liten uppdatering under kvällen... Ebba o Lizze fick pannkaka o Ebba åt faktiskt nästan 2 hela.. så det var bra.. själv åt jag trattkantarellpaj med västerbotten ost.. o en greksallad till det.. mmm det var gott... sen var det slut på det som var bra... det dåliga började redan innan maten.. jag skulle riva osten till pajen o lyckades då skära mig i fingret på sidan av rivjärnet... det var himla onödigt... o sen som om inte det räckte så började det falla det där jävla lappmöglet ute så nu ikväll är det vitt på gräsmnattan.. *suck* jag hatar vintern... men kom på att jag faktiskt ska ta o sätta upp adventsstakarna snart... då blir det lite roligare... haha...

nu ska jag in en sväng till pokerbordet samtidigt som jag kikar på nyheterna.. sen blir det sängen...

*kram* igen då sålänge... =)


Kommentarer
Postat av: Kristina

Vad gullig hon är. Hon är ju en riktig konstnär ju!!! kram

2009-11-04 @ 21:08:58
URL: http://hurtankervi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0