Onsdag... Lill Lördag.... & kanske "mini" Lördag ?

Onsdag = Lill lördag... som en av mina kusiner skrev på FB.. hon skrev oxå att det var dags för lite mys.. o då jag är en stor älskare av mys i alla former (det är ju mysigt... *haha*) så föreslog jag att vi skulle kalla Tordagen för "mini" Lördag och kanske komma på några bra lördags namn för måndagen o tisdagen oxå.. =))) man får inte va dum.. då kan man bli nån slags minister.. =)

Igår skulle jag ha bloggat men hade skallebank hela eftermiddagen o kvällen ... men ägnade dagen åt mit fortsatta "julande" här hemma... hittade fina gardiner som jag ville sätta upp i hallen.. o efter som jag hatar när saker tar tid så skyndade jag mig att tvätta dem (o ja.. det tog i mina ögon aldeles för lång tid för maskinen att bli klar) såfort maskinen stannat så strök jag dem o sen upp blöta på gardinstången...

Har ni aldrig trätt upp blöta gardiner på en kirs stång så vet ni inte hur "trögt det går" men med mycket envishet o tålamod fick jag dem på plats.. o snabbt upp med stången.. =) Sen hade jag turen att Ebba kom hem med en julig krans hon gjort hos dagmamman som vi oxå kunde hänga upp i fönstret.. o det blev jätte fint... =)




Mycket nöjd med resultatet.... =) se så fin krans Ebba gjort o den passade perfekt till gardinerna..


Ebba ja var hos dagmamman o hade varit jätte duktig med att gå på toaletten.. utom när hon "bajjade" då blev det lite tokigt.. men det kommer nog.. hon börjar ju iaf o säga till när hon ska kissa.. o det är ett stort steg i rätt riktning... o jag har lovat henne en överraskning när hon gör allt på toan... hon har önskat sig en "pjintesskjona" så det ska jag kosta på henne.. =)




Igår blev det lite mysigt (ja jag gillar mys juh.. o man kan mysa med små medel.. o det underlätar livet att ta vara på det som är trevligt gott o mysigt...)  jag gjorde en ... hmm Mamma o Pappa ni kan sluta läsa nu... (haha) jag gjorde en trattis paj o lite greksallad till den.... *mmmm*
Så den åt vi när barnen lagt sig....



Så här såg det ut... =) O jag lovar att bjuda mina föräldrar på trattis paj eller något annat gott med trattisar till bara de kommer... =) kanske hästfilé o trattis sås.. vad sägs mamma o pappa? =)))

Efter vi ätit så kom vårat stora Tisdagsnöje... Dr House.. denna underbara serie med den underbart galna läkaren... det får vi inte missa minsann... =)




Efter House blev det lite zapp mellan kanalerna men rätt snart blev det sängdags...  dels för skallen bankade i bitar o dels för att vi båda var jätte trötta... så någon date med Danica i pokerrummet blev det inte... men det kommer en ny kväll i kväll juh.. =)

Idag ska Lizze ha med sig en kompis hem.. så nu ska jag förbereda lite lunch.. o fixa mer med tvätt... hmm... kanske ska snoka om jag har andra gardiner till vardagsrummet oxå... ja leta kan jag ju göra iaf... =)))

önskar er alla en mycket bra lill Lördag... och skulle jag nu inte skriva imorgon Torsdag så får ni ha en bra "mini" Lördag oxå... o glöm inte myset!!! =)

*kram* så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0