Lördag... Ebba skriver sitt namn...

Äntligen en skön lördag... o det regnar inte en gnutta lappmögel kvar... jippie!!!! =)

Ebba den godingen sitter o ritar (som vanligt) tittar på Pippi långstrump samtidigt.. det är när pippi börjar skolan... fröken skriver bokstäverna i och s på tavlan.. ebba frågar om jag kan rita en orm (s) självklart kan jag det... jag ritar o visar hur man gör... då skriver Ebba i.... =)

Kommer på att visa henne hur hennes namn ser ut.. skriver o visar.. ger henne sen pappret.. här kommer resultatet....




Blev lite många a:n men vad gör det... =)

Igår kom hon oxå på hur man gör blommor...



Ja vad ska det bli av denna lilla goding... det är klart man är en stolt mamma när hon är så duktig hon är ju faktiskt inte ens 3 än...  Nu sitter hon o ritar o försöker skriva sitt namn o har jätte roligt.. jag blir inte förvånad om hon sitter ett par timmar med detta... för så är hon... hon kan rita i timmar.. =) inte svårt att ha små barn när de är så.... =)

Vad ska vi hitta på idag då... ? ja som det ser ut nu får vi nog hålla oss inne.. det regnar så det piskar mot tak o fönster.. men om det lättar går vi nog ut en sväng... har ju lite att plocka undan på tomten infölr vintern...

Sen ska jag se om inte Danica den underbara vännen kommer in på datorn en sväng så vi kan sätta oss vid pokerbordet o vinna lite pengar... fasiken det har inte gått så bra på sistonde.. o sämst för mig... det är så roligt att spela med henne.. eller bara sitta o prata på msn.. vi har så mycket att prata om juh... både nytt o gammalt.. o många härliga skratt blir det juh....




Här är hon... hon kom ju i sin lilla gröna pärla i sommras o hälsade på oss... =) *kram på dig gumman*


Nu ska jag kolla lite vad vi behöver handla hem så blir det nog en shoppingtur till Munkfors eller Hagfors...

Önskar er alla en megaskön Lördag.... idag spelar Leksand mot Mora.. måtte de nu kunna vinna tillbaka lite poäng... de har inte spelat nått bra på slutet... o det är trist.. vill ha tillbaka den "glöd" de hade i början... men håller tummarna...


*kram* så länge....

Kommentarer
Postat av: tantans

Hahaha vilken bild du lyckades hitta...men trevligt var det att hälsa på er ...mysigare familj får man leta efer...och visst kan vi prata fattar inte men orden tar aldrig slut liksom skrattar högt och det gör jag ofta när vi pratar gamla minnen och det finns massor av dom..funderar på om jag skall skriva en bok om dom asg...jag tror jag kommer ihåg mer än vad camilla sötisen gör tror hon förträngt mycket...och Ebba chlilltroll hon är en duktig liten dam men faen så envis är hon..men rolig...ha en riktigt mysig lördag i regnet ...kramas

2009-11-07 @ 14:21:18
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0