Lördag.... deg o tomtar

Idag fick jag en lång sovmorgon... Roger steg upp med flickorna o jag sov ända till 10.15.. jisses inte ett ljud har jag hört ifrån dem under morgonen... men det var otroligt skönt att få sova ut...

Det har varit en ganska lat lördag... jag åkte till affären i Råda o handlade lite till pepparkaksdegen jag skulle göra... kom på ett det var en ganska stor loppis där oxå så naturligtvis svängde jag in på den... man måste ju kolla.. o ja då... jag hittade nått jag ville ha...




En ljusstake med tomtar.. så nu är det den som pryder mitt köksfönster... den var inte så dyr.. 65kr skulle de ha för den.. o då jag älskar att pruta så bjöd jag 57kr då det var det jag hade löst.. o det fick jag den för... =)

när vi ätit mat gjorde jag pepparkaksdeg.. hade hittat ett nytt recept på matklubben.se som lät som det jag ville ha...



En stor skål med pepparkaksdeg blev det... i receptet stod det att det blev ca 300 kakor.. så vi får väl se om vi kan baka på allt  imorgon... =) men roligt ska det bli...

Nu ska det bli lite god mat... fläskfilé potatismos o trattkantarell sås.. lite gott vin till är inte fel... sen blir det nog lite mys framför tv:n...

jag önskar er alla en mysig lördagskväll... o glöm inte tända massor med ljus för det är så mysigt...

*kram* så länge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0