Lördag.... städning o fina tjejjor...

Idag har vi minsann varit duktiga på oss jag o Roger... vi har damsugit o torkat golv .. skakat mattor o lagt på ... det blev jätte fint...

sen gjorde jag fläskkotletter i ugnen med ris till flickorna o pommes till mig o Roger...

Det var första gången som jag serverar kött till Ebba sen hon var liten.. då hon inte har ätit kött alls utan bara spottat... men idag gick det.. hon frågade vad det var o då sa jag att det var kött-kyckling... (fegt av mig men vad fasiken...) o då åt hon o mumsade.. även idag fick jag veta av henne att jag hade gjort så god mat... haha... hon är rolig den... o för er som inte känner Ebba så har hon i 1½ år varit super dålig på att äta... o bara petat i maten mer eller mindre.. o nu har jag fått höra hela veckan vilken god mat jag lagat... =) kanske sluta med blöjjor o mat har samband iaf... =)


Ja den här stilen är den hon kör när hon sitter på toa.. var bara tvungen att en bild på henne då hon har en väldigt egen stil... hon ska inte sitta på pottan utan göra som vi stora... haha..


Gjorde lite fint o mysigt i köket till maten oxå.....


Så här mysigt  blev det.... =)



O här kommer det två fina tjejjor som har klätt sig fint till maten... =)

Sen placerade jag ut en ljusstake till ute vid dörren.. så nu har jag två som lyser... öh nä.. en av dem lyser.. den andra har slocknat... den slocknade när Roger damsög där.. hmm.. jäkla Roger... jaja jag ska byta lampor i den.... sen... inte nu för det orkar jag inte.. är alldeles för sliten i kroppen för det... 


men lite mer jul saker fick jag fram....




Ett litet tomtepar....




..... o en snögubbe... med ett värmeljus i...

nu ska det blir lite tv-tittande med Ebba.. hon tittar på Emil i Lönneberga.. så nu har hon nog lärt dig ett hyss eller två oxå... haha... sen blir det lite godis.. mys o tv.. o kanske en sväng poker med Danica om vi är inne samtidigt...

ha en skön lördag alla...

*kram* så länge....


Kommentarer
Postat av: tantans

Vilken härlig lördag ni haft ..och ja vad skall man kommentera Ebba med ...sitter ju bara och skrattar åt det trollet...och Lizze ser så lång ut har hon vuxit massor sedan i somras...fin var dom till lördagmiddag iaf..undrar om mamma o pappa klädde om till middagen oxå???:-))))

Kram på hela familjen...

2009-12-07 @ 06:12:48
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0