Fredag... snö och ordspråk

Då var det äntligen den där efterlängtade dagen igen... fredag o helg.. *mysigt det* Idag är det inte så kallt heller... igår skrev jag ingen blogg för då tror jag att fingrarna frusit till is.. =) nåja inte riktigt kanske med kallt var det iaf... -13 grader hade vi igår... idag ligger det runt nollan och det har kommit lite snö.. nu är jag ju inte någon stor älskare av varken snö eller vinter eller kyla över huvud taget.. men efter en regnperiod Juli-November så var det trevligt med lite snö trots allt... o framför allt när det inte heller är så kallt. o lite fint är det ju med lite "ljus" i mörkret...




Vy över ängen o sommar-grannens hus... att titta ut på snön inifrån stugvärmen är inte helt fel.. =)

Idag är Ebba mycket bättre i sina prickar oxå.. *skönt* hon är fortfarande duktig att ta midicinen o jag ska fortfarande sjunga ja må hon leva... =))



Ny duschad o mycket mindre prickar.... hoppas de är borta tills nästa vecka... =)

Oavsett så är hon en glad o pigg unge... det är inte så mycket sorgligheter där inte.. vilket mamma uppskattar väldigt mycket... vi har så roligt o mysigt på dagarna när vi är hemma.... =)

Här kommer en go o glad unge till...



Lizze nyss hemkommen från skolan.. ska ta sig lite att äta... idag har hon åkt skridskor med skolan o det är roligt säger hon.. =)

Idag kom jag oxå på att jag glömt sätta upp en sak som jag fick av min vän Gunilla när jag var där sist.. hmm alltså i Juni... *jisses vad tiden flyger* jag kom på att jag hade den i väskan o att den skulle upp juh... jaja ibland glömmer man bort det man skulle kommit ihåg... men nu är den uppe iaf... på väggen ovanför sängen blev det...



Ad astra per aspera är latin o betyder Till stjärnorna genom svårigheter...



undra vad Roger kommer säga... haha... nåja nu sitter den där.. =) så tack Gunilla för den.. *kram* fick med min fina draklampa oxå.. jag gillar drake.. (kanske för att jag är en... eller var det bitch.. hmm.. haha)

På tal om drakar.. jag håller ju på o hobby målar lite i olja.. o här är mitt objekt jag gör nu..



Inte klar ännu o nu har jag nog inte målat på nästan ett år.. har lixom inte haft någonstans att vara... men ska ställa i ordning här nere så jag kan återuppta målandet.. vill ju bli klar samt börja på ny... att måla är det mest avkopplande som finns... o tiden rusar iväg.. 2 timmar känns som 10 minuter... =)  får nog fixa i ordning i helgen så jag kan flytta ner stafflit.. undra om man ska önska lite nya oljefärger av "tomten"... =)

nä nu ska jag se om jag kan baka nått eller så... sen kommer Roger o då blir det tacos o riktigt fredags mys... =) ingen hockey ikväll.. de spelar inte förrän imorgon...

ha en underbar fredag alla...

*kram* så länge...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0