Söndag o doften av nybakat bröd

Ebba vaknade strax innan kl 8.00 o då kände jag mig ganska pigg... hade heller inte så ont som jag haft de tre, fyra senaste dagarna. När hon fått välling och Lizette ätit en smörgås (gu vet när Lizze vaknade för hon hade varit uppe jätte länge sa hon när jag o Ebba kom ner) så pratade jag en liten stund med Danica på datorn.. o kom på att idag skulle jag baka Danica bröd.. (fil limpa för er som inte vet vad danica bröd är *ler*) Ville överraska Roger med lite nybakat till frukost.. Sagt o gjort rörde ihop världens enklaste smet i hällde i långpannan o in i ugnen..

Nu har vi alla avnjutit det goda brödet..



Så här ser brödet ut... mmm det är så gott... =)
(Tack Danica för receptet som jag fick för många år sedan)



Ebba gillade smörgåsen... =)





Lizze njuter för fullt hon älskar detta bröd... =)




mmmmmmmmm.......... =)


Nu ska vi lägga plan för dagen... det blir fiske eller svampplockning... kanske bägge.. jag återkommer med vad vi gjort...

*kram* så länge

Det blev fiske och medans jag och Ebba fiskade så gick Roger och Lizze o tittade efter svamp.. de hittade litegrann.. den ska jag rensa i morgon... =)



Skogens guld...


Visst fick vi fisk oxå... eller rättaresagt jag fick 2 st... Först fick jag napp o den fisken tog kroken o stack.. (jäklars)
Sen fick roger napp... o den fisken tog hela bulan o stack (dubbel jäklars) nu berodde det inte på att fisken var mega stor utan snarare på att vi hade gamla linor på spöna... (jaja vi hade tänkt byta hela sommaren men inte hade det blivit av) sen fick jag en fisk... o den lyckades jag få upp...




min fångst!! direkt efter kortet så gick linan av.. vilket innebar att vi byte lina på alla spön.. fasiken vi vågade inte chansfiska längre...

Sen fick jag en fisk till som var lite större än den på bilden... men den blev det inget kort på.... vi hade några sköna timmar iaf vid "vår" tjärn... barnen lekte med vatten o fångade fjärilar... Lizze fiskade lite men tycker det är så tråkigt när det inte nappar på en gång... =) själv tycker jag att det inte spelar någon roll... visst är det roligt när det nappar men det är skönt att bara stå där o se på flötet o inte tänka på något ... =)




Flickorna sitter vid blommorna och väntar på fjärilar... =)


nu sitter flickorna-bus i badet .. sen blir det kvällsmat och sängen för dem... jag o Roger ska kanske spela lite o titta på tv... sen blir det sängen för oss oxå... det är allvarsdag för dem i morgon...

*kram* så länge


Kommentarer
Postat av: tantans

Ja det var rackans länge sedan du fick det receptet...vilken härlig dag ni haft...få se om jag orkar skriva om min :-)kramas

2009-08-23 @ 22:55:34
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0