Onsdags morgon...

Hej på er!!!
 
Ja då har det rullat på en vecka sen vi landade på Svensk mark.. tiden går fort och det har varit hektiska dagar med massor som ska hinnas med o ikapp... =))  bland annat så skulle trappen den berömda göras färdig... o nu är den äntligen färdig (sen ett par dagar tillbaka.. ) o det blev så fint... =))
 

duktig min Roger.. =))
 
Vad har mer hänt under denna vecka då... jo Ebba har börjat på Dagis på riktigt.. o hon tycker det är jätte skoj.. det är väldigt mycket pojkar i hennes årskull men några få flickor är dom.. så hon kommer nog få fullt upp senare i livet.. =)) 
 
Så har ju mitt älskade Leksand börjat spela och av tre matcher har vi två vunna.. det säger ju egentligen ingentin om varken kvallité på laget eller hur säsongen kommer se ut men gör ju inte det hela mindre spännande iaf.. nog sjutton sitter jag här i min tröja o hojtar o skriker.. är det match så är det... =)) o när vi ändå är inne på Leksand så vet jag många som tyckte jag var galen när jag hade tröjan med till Kreta..men asså vi Leksingar är kanske galna.. MEN vi är ju stolta över att vara just Leksingar en stolthet vi inte skäms för att visa omvärlden.. o om nu ingen annan som håller på nått annat lag tar med sig tröja, t-shirt etc på sin resa får ju stå för dem... =))
 
jag ångrar lite att jag inte hade Leksandströjan på när vi var på grekisk afton.. där var det dansare i folkdräkt o en massa skön musik... o det är klart jag borde haft tröjan på då.. folkdräkt som foldräkt.. haha.... här kommer lite bilder från den kvällen.... 
 



 
när de haft sin uppvisnings dans så fick även vi var med.... 
Ebba dansar.... =)
 

o där är Lizze, Jag, min Kusin Jessica och Roger..

det är svårt med stegen man måste koncentrera sig.. =)) 
 

Roger fick dansa solo med en kille som han skulle härma.. o det hela avslutades med en armhävning där man skulle ta en mugg med Raki med munnen o dricka ur den... =)) 
 
Ja det var bilder från vår sista kväll på Kreta som var mycket trevlig men oxå lite tråkig för min Pappa var inte med för då låg han hemma på hotellet o var sjuk.. o det sjuka resulterade i ett besök på Chania sjukhus för honom några dagar... men nu är han iaf bättre o tillbaka på deras hotell o imorgon åker de hem till sverige.. ska bli skönt o få hem dem så jag får prata med dem o inte behöver sitta o oroa mig för dem när de är tusentals mil bort... 
 
ska avsluta för idag med att berätta att vi minsann haft kungligt besök här på Änggärdet idag... 

två stycken älgar srod o mumsade kvistar på ängen utanför huset... jag frågade om de ville bo i min frys.. men då sprang de åt fel håll... hmm taskigt tycker jag... jag som har rensat en massa svamp som passar bra till köttet.... jaja får se om de kommer tillbaka o jag kanske kan knocka dem med stekpannan... =))  
 
ha nu en bra dag med er... 
 
*kram* så länge
 

Kommentarer
Postat av: Danica

Vad sköna bilder...och Blondtrollet är ju riktigt vig hehehe...skönt oxå att Leif är på banan igen...ha det gott hela trollfamiljen ...kram mina <3<3<3

2012-09-19 @ 09:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0