Ska sjunga som Dora utforskaren

Hej på er!

Ja då är det Tisdag morgon och ordningen är återställd för regnet vräker ner o har gjort sen tidig morgon.. ja kanske rent av sen natten.. men då sov jag så då vet jag inte om det regnade men tidigt i morse när jag vaknade till så hörde jag hur det regnade... ja man börjar bli lite trött på detta regnande... ska sjunga hela dagen som Dora utforskaren sjunger (ett barnprogram som Ebba tittar på) hon sjunger Regn regn ge dig av komm tillbaks en annan dag... men jag tror jag ska byta ut det där en annan dag till ett annat år... typ...  man kan undra vart allt vatten kommer ifrån och varför inte de som behöver det får det istället för att allt ska falla över lilla sverige... det finns torka i världen.. skulle inte de ha kunnat få en skvätt eller två av oss??

Igår hade vi iaf sol.. o det var skönt men lite blåsigt... o det var tur det för då hade Lizze fotbollsträning.. o det är ju betydligt roligare när det är fint väder än om det hällregnar o är kallt.. men som sagt det var fint o det var riktigt skönt att stå där i solen en timme.... =)) dock kom det lite väl mycket mygg o knott på slutet.. för det finns massor av dessa jäkla plågoandar efter ellet regnande... nu är jag väl inte så irriterad av knotten.. men vafan när myggen anfaller i flock.. då får tom jag krupp på dem...

Dom borde utrotas de jäklarna.... 

När vi kom hem från fotbollsträningen så hade Ebba skrivit ett brev till mig... helt själv hade hon skrivit o stavat... hon är duktig den lilla donnan... o det värmer en mammas hjärta att få brev...
så här hade hon skrivit...


"Jag ska flyta mamma när jag blir stor ok nu ja borsta hår "

Det är en himla tur hon väntar tills hon blir stor med att flytta... =)) ja hon är en goding den..

nu ska jag se om jag kan skynda på så de fixar vår telefoni och internet.. det är trist när det inte funkar o jag inte kan följa OS på det sätt jag vill..

ha det bäst...

*kram* så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0