Ett år senare.......

Ja vad ska man säga.. nu har jag inte bloggat alls på nästan ett år... inte för att jag inte haft nått o skriva om utan kanske mer för att jag helt enkelt inte känt för det.. sen är det inte alltid tiden har räckt till heller då jag till och från jobbat en hel del.. men nu så ska jag ta mig i kragen o blogga igen.. inte bara en gång om året.. ska nog försöka hålla den vid liv ett tag... =))


som vanligt kommer bloggen handla om mig o min vardag i livet.. om familjen.. och naturligtvis om mitt älskade

Leksand =))

Jag tänker inte alls gå igenom det gångna året... så mycket orkar jag inte skriva... =) Det viktigaste som hänt under året är nog ang Ebbas anfall där vi nu fått bekräftat att hon troligen har EP... så nu får vi hålla rummar för att det växer bort...




Bjuder på en liten bild på den busiga damen i fråga.. =))



En bild på underbara Lizette oxå... från hennes examen.. =))

Så vad händer under dagarna på Änggärdet då?  Tja just nu.. inte så mycket då sommarens väder hade mer att önska än vad det ger just nu... för det är bara regn o regn.. de fina dagarna är lätträknade... *suck* det är såååå tråkigt... men man får hitta på det man kan inne istället.. just nu har vi projekt städning här hemma.. det är nog dock ett evighets projekt då det finns såååå mycket att plocka i.. men men så småning om kanske det blir en ände på det hela... =))

Det får ju bli lite av livets goda också... mat o dryck är det jag tänker på... igår gjorde en alldeles ljuvlig krämig och god tacopaj.. men en underbar sallad till (gjord på kruksallad, ruccola, avokado, tomat, knipplök, fetaost och chasewnötter) Ett glas vitt passade fint till.



Det blir samma mat idag men inte till Ebba.. hon ska få sina älskade fiskbullar.. har aldrig varit med om en unge som gillar fiskbullar så mycket som hon =))

Roger har inte riktigt gått på semester han jobbat denna veckan oxå.. men jag tror han längtar en del för härom kvällen fick jag detta...



vitt vin med is o jordgubbar i... mmm somrigt så det förslår... men man behöver få lite sommar när inte vädret bjuder på det...

innan jag avslutar för idag... (vem vet kanske bloggar ikväll.. men ha inga höga förväntningar.. haha) så ska jag avsluta med en bild på en fin o go vän som lämnade oss för en vecka sen...



Vår fina goa Pissen... RIP fina vän... 12år hann du bli o nu springer du i din katthimel o jagar möss o råttor för fullt.... 

Önskar er alla en fin dag oavsett om det är sol eller regn....

*kram* så länge


Kommentarer
Postat av: Tantans

Ja men nu var det nästan så jag ramlade baklänges...undrar var du tog krafterna ifrån...hoppas de inte försvinner på en gång ...skall vara kul om man fick läsa nån mer gång per år ...underbara bilder på blondtrollen och på Pissen frid med honom...jag återkommer gumman och kollar...kram påre..<3<3<3

2012-07-11 @ 11:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0