Onsdag... Gårdagens kalasande...

Hej på er!

Då var det dagen mitt i veckan igen då.. dagarna går fort.. och vilka dagar sen.. uj så varmt o skönt det har varit.. jag har jobbat två dagar 13.30-22.00 så vi har suttit myucket ute o myst i skugga/sol.. underbart... igår åt jag frukost på min lilla altan.. ååå det var ljuvligt.... hela vintern har jag längtat efter detta... ja det är så man blir glad ända in i själen.. =)) Idag börjar jag inte förrän klockan 17.00 så det hinner bli både frukost o lunch på altanen... en lunch bestående av greksallad.. mmm.. underbart!!!

Igår var det ju kalas här då min kollega fyllde år så jag var bjuden upp lite tidigare för att hinna vara med o fika o gratulera...


det flaggades utanför dörren för födelsedags"barnet" =))


och här är självaste jubilaren.. Grete... hipp hurra... =)

Vi fick god tårta och sen efter det blev det jordgubbar och en hmm... kesella tror jag det heter med vaniljsmak... iaf var det himmelskt gott..... så vi mumsade o åt o hade det mycket trevligt... mycket skratt är det på mitt jobb... o jag gillar ju att skratta... så ni må tro jag trivs.. =))


min Norska "familj" som sitter o mumsar på jordgubbarna... =))

Ja jag får ju kalla dem för min "Norska familj" för de tar så väl hand om mig.. och är så måna om att jag ska ha det bra i min lille hytte etc... och jag är bjuden till dem på 17:e maj på mat... nationaldags mat..."speke mat" blir det...  det ska bli jätte spännande att få vara här i Norge den 17:e maj o se deras firande av nationaldag... där ligger vi Svenskar i lä iaf... vi som nyss fått vår nationaldag som en röd dag och då på bekostnad av annandag pingst.. o vi firar den med lite musik, barn med flaggor o en trist kommunal gubbe som håller tal... så tror jag inte det ser ut här iaf.. =))

Jag är ledig den 17:e maj.. o efter som det är en tisdag så åker jag ju inte hem... utan blir här för o kolla in firandet... spännande.. får återkomma med ett inlägg om detta senare alltså... =)

nu ska jag ha mig mer kaffe så jag vaknar ordentligt.. ska se om Roger kommer in på datorn snart oxå så jag får höra hur det gick för Lizze... de skulle få spruta mor mässling, rödahund och kikhosta idag på morgonen hos skolsköterskan.. men det gick nog bra.. hon är en tuffing ibland min tjej.. =)

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: carina

hej där ja du ska se det är skillnad på 17 mai o här....hurra for 17mai!!!!!



skulle önska jag hade kunnat åkt oxå...men ...gulligt av din familj o speke som e så gött!!

2011-05-11 @ 14:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0