Torsdag.... lite blanadat

Hej på er!

Ja då får det bli vanligt bloggande igen efter som min 30dagars utmaning är över.. =)

För er som inte vet så tillhör jag nu mera de arbetslösas skara från den 1/3 så det är att sätta sig o skriva jobbansökningar o skicka CV:n till allt som är intressant... o jobb finns det ju gott om... *not* nåja... bara o hänga i... o hålla tummarna.. =)

Vädret idag är mulet o i morse var det -12 men det blir väl varmare under dagen.. man kan ju undra bara när våren tänkt sig till Änggärdet.. för det verkar ju inte ske i brådrasket inte.. jaja man får sitta vackert o vänta helt enkelt... =)

Idag ska jag äta "tjälknul" fast den är gjort på gris.. på picknickbog.. har inte gjort sån innan på gris.. men hoppas det ska bli bra... får återkomma med resultat när jag testat.. =) Ebba som är hemma ska få pannkaka.. det har hon beställt idag.. =) så det är bäst att göra ett gäng för det äter hon duktigt av.. =) till knulen får det bli potatisgratäng och svampsås.. gula eller trattisar.. ska leta i frysen o se vad jag har kvar... jag tror jag kan leva med den måltiden en torsdag.. haha... men som sagt.. återkommer med bild o resultat sen... iaf så blir det en festlig måltid men inte så dyr.. picknickbogen kostade 39kr/kg på Lidl (köper alltid på mig massor med sån o maler det mesta till färs... blir himmelskt god) potatisen har jag gett 10kr för 25kg.. (bra pris) o svampen har jag plockat själv... fasiken jag gillar billigt... o gott... =))

I Lördags var vi till Johanna med familj o hälsade på.. o naturligtvis glömde vi kameran hemma.. men Roger tog bilder med sin mobil.... o sicka bilder... dels är han väl lite skakig.. men fan sämre kamera på en mobil har jag inte varit med om... men min snälla Dotter Johanna lät mig "sno" lite bilder av henne... så här kommer det komma en massa bilder från det besöket... o nästa gång vi ska dit så ska jag se till o få med mig kameran!!! (ska försöka komma i håg den.. det är inte lätt för en senil)


Mostrarna med sin stora systerdotter..... =)


Mostrarna med sin lilla systerdotter... =)


Jag o mina 2 små tjejjor och mina 2 barnbarn... bara Johanna som saknas för att tjejligan ska vara komplett... =)) Johan tycker det är lite väl många tjejjor.. men vad sjutton... prinsessor hela bunten juh... *skratt*

mys med lilla Josephine... =))


Josephine med sin nya jätte fina dress hon fått av Morfar Jörgen.. =)

Ja det var vad bilder jag hade o bjuda på just nu... =)

Önskar er alla en toppen Torsdag....

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Danica

Oj vad fina bilder på er alla utom Johanna och Homba då...jag tänker sno några och lägga i din mapp om det är ok...ja det är ju försent för dig att godkänna om jag säger så då :-D...Hoppas dina ansträngningar at söka jobb ger bra resultat...

Pözz o kramas <3<3<3 er

2011-03-17 @ 09:56:52
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: carina

Det var fina bilder...mysigt med bäsar!!!!!

kram<3

2011-03-17 @ 11:52:04
Postat av: mamma

ja vilka barn o barnbarn o barnbarnsbarn vi har morfar o jag än så länge kan räkna dom alla,och kommer ihåg vad dom heter när dom fyller år.Vi älskar er alla stor kram

2011-03-17 @ 15:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0