Tisdag... mer gratis och även grattis... =)

Hej på er!

Då är det dagen innan avfärd till grannlandet.. det ska bli spännande.. men jag är inte så nervös för själva intevjun.. är nog mer nervös över att inte hitta... haha... jag äger ingen gps... jo på telefonen men den vet jag inte hur den funkar... nåja.. får väl stanna o fråga mig fram.. Norge är ju inte så stort.. =)) (till alla eventuella normän/kvinnor så skojjade jag bara nu... )

Nu ska jag berätta för er om en grej som jag  beställde hem gratis (gillar gratis... ) något som heter..


Coulour catcher.. alltså färgfångare.. det är små dukar man ska kunna lägga i tvätten som samlar upp färg.. alltså ska man kunna blanda tvätt hej vilt och ingen tvätt ska bli förgad utan denna lilla "duk" ska samla upp all ev färg som bli i maskinen.... visst låter det för bra för att vara sant...
men efter som denna prov förpackning var gratis o inga mer förpliktelser så måste jag ju testa.. jag trodde det skulle komma en förpackning med 1 duk.. men snopen blev jag när den faktiskt innehåller 15st... här om dan beslöt jag mig för att tvätta en massa röd tvätt.. det är ju sånt som färgar väldigt mycket... vågade dock inte blanda med nått stort vitt.. men la ner lite strumpor som inte är hela världen om de blir lite rosaaktiga... (jag vågade ju inte lita helt o hållet på denna produkt... *ler*)

Döm om min förvåning när jag ska hänga tvätten...

så har inget o-rött blivit färgat.... här är två strumpor (olika sorter) och en klänning som är Ebbas med rosa och vitt på.... alltså inget hade blivit ljusrosa eller fått ngn annan nyans... =)) alltså så funkade det denna gång... den lilla "duken" som känns som nån typ av papper såg efter tvättandet ut så här....


den hade fått färg... bredvid ligger en oanvänd som är helt vit... OM nu detta funkar är det ju skitbra.. för då slipper man stå o spara ihop tvätt o sortera i färger.. utan man kan blanda hej vilt o tvätta vad man vill.... ja ni märker att jag fortfarande är lite skeptisk... men jag ska tvätta nått större o blanda så återkommer jag med besked sen om det funkar eller inte.. ska nog minsann leta reda på nån gammal vit t-shirt eller nått som jag kan "offra" om det skulle gå åt helsike.. =))

iaf så är det ju som vanligt... jag gillar GRATIS... och jag återkommer med mer om denna "unika" produkt när jag testat den fler gånger... antingen kommer jag då vara glatt överraskad o hylla den.. eller så kommer jag svära så det osar... haha... =)

Från Gratis till Grattis... vi har ju en tjej som blir stooor på Torsdag.. jorå våran Lizze fyller då 9år.. och i söndags var vi till farmor o farfar för att de skulle fira henne...


Stora tjejjen minsann... i kläder hon fick av farmor o farfar i present... fint.. o tack! =)


här kommer farmor med tårtan.... världens godaste tårta med maräng o krisp o gooood kräm emellan... mmmmm....


efter fikat skyndade farfar till tvn.. det var ju hockey.....


tjejjorna pysslade i köket.. med present förpackningar och snören...


först gjorde de vars en "kockmössa" av det men det slutade med att när vi åkte hem hade de vars en handväska...  tänk att man kan ha lika roligt med förpackningar, papper o snören som med det som är i paketet ibland... bara fantasin sätter stopp... =))

Nu så börjar det dra ihop sig för frukost... jag har en Roger hemma som är sjuk... han har feber o är tvärförkyld... men han får INTE smitta ner mig före torsdag... det har jag inte tid med...

jag önskar er alla en mycket bra dag...

*kram* så länge


Kommentarer
Postat av: mamma

ja det var ett riktigt kalas ni var på hos farmor o farfar,Och den godaste av tårtor fick ni också.Ja tänk att var fort tiden går ,och våran lizette fyller 9år.Vi ringer o grattar på torsdag lycka till.med jobbetkram

2011-03-29 @ 16:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0