Fredag... mycket runt i kring en.. men Härligt!!!

Hej på er!

Då har det gått en vecka sen jag bloggade o massor som händer det är spännande =)
vädret under veckan har varit bra massor med sol o massor med plusgrader o dessutom så har vi nästan blåst bort.. men det är helt okej ändå för jisses vad det tagit bra på snön... man ser dag för dag att det försvinner... o då finns det ju hopp om en vår även här på Änggärdet (det har ju sett hopplöst ut ett tag..)


gräset på jordkällarkullen är alltid det som tittar fram först..... dock inte så grönt än..


har skottat fram till fågelstugan o där är det ju bart men ni ser.. lite snö kvar där det varit oskottat... hmm undra om jag ska skicka ut Roger på skottning i helgen.. haha... närå han ska slippa.. =))

Helgen får det försöka fixas lite här hemma.. man skulle kunna tro vi haft en tsunami på Änggärdet oxå... fattar inte hur det kan bli så himla rörigt... tror nån jäkel är här o stökar på nätterna.. =))
jaja bara o ta tag i det så blir det nog bra... =)

Min vecka har varit väldigt intressant... jag har suttit o sökt o kollat jobb.. o det finns ju inte så gott om dem här i kring så tillslut kikade jag även i Norge.. o hittade ett jobb som personlig assistent utanför Kongsvinger ringde på det och nu på Onsdag ska jag på intervju.. =)) snabba puckar och enligt min mor är jag lika inpulsiv som min far.. =) o det lät inte som hon tyckte det var ett bra släktdrag.. men vad sjutton.. varför ska man suga på karamellen när man kan tugga den direkt.. haha...

Iaf så är det ett jobb som personligassistent till en man som är lite yngre än mig.. jobbet låter bra för det är inga tunga lyft.. så vi får se på Onsdag hur det går för man vill ju kunna jobba så man har lite längre sammanhängande ledighet så man får hem o njuta med familjen.. men som sagt.. mer svar på Onsdag... sen är det klart att det är bra betalt.. bra mer betalt än i sverige.. lönen är om än inte dubbelt så iaf bra mycket mer än här i Svedala.. O även om Pengar inte är allt.. så är det i mitt fall just nu bra mycket... när man går med en ekonomi hängades långt efter tiden så är detta en möjlighet att försöka komma i kapp... ja kanske tom kunna spara en slant för att göra nått roligt med barnen... så får jag bara ett bra schema som gör att jag kan åka hem lite då o då så tror jag detta är en mycket bra lösning... =)) det är iaf värt att prova.. =)

Jag får återkomma om det hela efter Onsdag när jag vet mer.. fram tills dess så gäller det att kolla regler gällande skatt o A-kassa etc... mycket pyssel som tar tid med ett roligt pyssel. som sagt.. jag återkommer i ärendet. =))

Nu har jag precis Pratar med min älskade vän Danica och hon hade kollat sin deklaration o den var inge rolig läsning för henne... det är väl fan att man ska behöva betala mycket mer i skatt om man är pensionär och går ut extra o jobbar.. ni ska inte tro att det är samma skattesats som för en "vanlig" arbetare inte... nej då mer skatt ska man betala.. och vem vet sånt?? bra beslutat Reinfeldt o company... ni är så duktiga.. för Fan ta svensson om man orkar hålla näsan över ytan o få en krona över... vi som inget har ska heller inte kunna tro vi kan spara... uch o fy på er!!!! *blir så arg*
håller tummar för att du kan lösa det Danica.. *kram*

nu ska jag planera lite lunch som ska lagas sen och så får det bli lite plock.. sen ska vi till Hagfors för jag ska till AF o Apoteket o lite så.. o kanske kanske om Johanna vågar få en förkylder Ebba till sig så ska vi upp till dem o snoooza o kramas lite oxå.. *längtar efter mina tre Hagfors flickor* =)

lägger ut en bild på mina fina fina barnbarn... *love*


snodde denna av Johanna... =)) mormors gullungar..

ha en toppen helg med er...

*kram* så länge








Kommentarer
Postat av: Danica

Ja det var härligt att prata med dig gumman det var länge och givande och jag tycker du gör rätt som ska till Norge..det ger mer och du får ett jobb som du är bra på...och man måste ut och pröva sina vingar innan man säger *Nä'e jag kan inte flyga* men det vet jag att du kan med all din positivitet...är inget omöjligt ...och blondtrollet kan ju ta hant om sina flickor det är han bra på...och kommer att uppskatta när du kommer hem och förgyller deras tillvaro...jag håller alla tummar och tår att det blir nått bra av detta kramas <3<3<3

2011-03-25 @ 10:31:49
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0