Måndag... Dag 8 ..... Ett ögonblick...

Hej på er!

åttonde dagen av bloggande... fasiken jag är impad av mig själv.... =)))) Rubriken Ett ögonblick kan ju egentligen betyda så många saker.. det hela är ju en tolkningsfråga... Det kan ju vara ett ögonblick i mitt liv som betytt mycket... eller ett ögonblick av betänksamhet... jag kommer tolka det så här denna gång... med fantasins hjälp så blir det så här....



Ett ögonblick där Maud Olsofsson... jag har några frågor till dig.. självklart handlar det om elpriserna, Elbolagen och vinsten för alla utom konsumenten...

* Är det ens försvarbart att ha en vinst på 400% på elen???

* Hur många människor tror du har råd att tilläggsisolera sina hus samt byta fönster???

*ni pratar om miljösmart.. det är bara svammel.. för varför exporterar vi "ren" el till Norge men importerar skitig kol-el från öst??

* Varför står kärnskraftverken o går på halvfart under vintern? eller är vintern en nyhet för er?

* Du pratar om mer konkurrens... men med den konkurrens vi har idag har ju inte hjälpt.. snarare tvärt om.. hur skulle än mer konkurrens hjälpa ner priserna???

* När Aftonbladet frågade dig om ni ska se över skatten etc på elpriserna svarade du att det inte låg på agendan och kändes inte som viktigt... Att ca 390 000  svenskar röstade på centern var nog så viktigt för er för att hamna i riksdagen... vad gör ca 390 000 svenskar protester mot elpriserna mindre viktig???

Detta var de snällare frågorna utan svordommar jag kunde komma på... de andra hoppas jag över även om nu Maud Olsofsson aldrig kommer läsa denna blogg... men jag blir riktigt uppretad över hur man kan stå och försvara detta o säga att vi måste tänka klimatsmart... vilket riks-pucko!!!

detta är iaf min tolkning av dagens Ett ögonblick... för exakt detta skulle jag fråga henne om ifall jag träffade henne... men jag vet oxå att svaren jag skulle få skulle bara bestå av en massa svammel... för i mina ögon är det inte försvarbart att det ska kosta nästan  7000kr för en månads uppvärmning på en villa... 400% vinstmarginal... vilka andra företag sitter med den marginalen... ja tandläkaren kanske.. men vilka??? JISSES.. det ÄR inte försvarbart...  så SKÄMS Maud... SKÄMS!!!

nu har jag avreagerat mig lite.. o ska börja ladda inför kvällens match... Leksand möter Mora.. i Mora.... vi hoppas på 3 enkla poäng.... GO LEKSAND!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0